آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

یک کودک ۱۰ماهه بر اثر آنفلوانزای خوکی در گرجستان جان باخت

یک کودک ۱۰ ماهه به تازگی بر اثر ابتلا به ویروس آنفلولانزای خوکی (H1N1 ) در گرجستان جان خود را از دست داد و به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر شیوع این بیماری به ۱۶ نفر رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری آپسنی، این در حالی است که منابع خبری گرجستان از اقدامات تعویق ناپذیر دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوانزای خوکی در گرجستان خبر دادند.
مراقبت های ویژه، ارایه داروهای رایگان، سم پاشی واحدهای مسکونی و عمومی، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، فعالیت ۲۴ ساعتی بیمارستان ها در تفلیس پایتخت گرجستان و سایر شهرهای این کشور از اقدامات دولت برای مقابله با این بیماری اعلام شده است.
مهدهای کودک، مدارس گرجستان، به دنبال شیوع آنفلوانزای خوکی در این کشور تعطیل شده اند.
بنا به دستور وزارت آموزش و پرورش گرجستان، دانشگاه دولتی «ایوانه جاواخیشویلی»، دانشگاه دولتی «ایلیا» و دانشگاه دولتی هنر تا ۲۱ ژانویه تعطیل شدند.
مسئول مرکز ملی نظارت بر بیماری ها و بهداشت عمومی گرجستان هفته پیش اعلام کرد که ۱۵۸ مورد ابتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی (H1N1) در گرجستان بصورت آزمایشگاهی به تایید رسیده است.
«پاتا ایمنادزه» مسوول علمی مرکز ملی کنترل بیماری و بهداشت عمومی گرجستان نیز اعلام کرده است که در حال حاضر شیوع ویروس آنفلوانزا در این کشور در بالاترین سطح قرار دارد.
وی می گوید، آنفلوانزای خوکی با علائم عفونت حاد تنفسی همراه است، ولی آنتی بیوتیک ها نیز روی ویروس آنفلوانزا عمل نمی کند و گاهی تاثیر منفی بر بدن بیماران دارد.
برای جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزای خوکی از گرجستان کشورهای همسایه این کشور مانند جمهوری آذربایجان اقدامات پیشگیرانه در گذرگاه های مرزی را تقویت کرده اند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به شهروندان کشورمان توصیه کرده است به جز در موارد ضروری تا اطلاع بعدی از سفر به گرجستان خودداری کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا