آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

یک بام و دو هوای باکو در استقبال از سخنان پاشینیان؛ توهم و جعل تاریخ برای ارامنه بد است، اما برای ترک گرایان خوب است!

باکو و ترکیه، «ارمنستان تاریخی و بزرگ» را توهمی خطرناک و ایجاد کننده جنگ معرفی می کنند و در همین حال بطور متناقضی توهم توران و مالیخولیای ایجاد «آذربایجان بزرگ» با تجزیه ایران را در دستور کار خود دارند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که باکو از زبان پاشینیان، ارمنی ها را به دست کشیدن از آمال و آرزوهای بزرگ یا به اصطلاح «ارمنستان تاریخی» و حفط «ارمنستان موجود» ترغیب می کند، مقامات و رسانه ها و کارشناسان باکو خود بر طبل جاه طلبی های توهمی ترک گرایی و دنیای توران و حرص و آز به اصطلاح «آذربایجان بزرگ» می کوبند!

کارشناسان باکو و ترکیه، «ارمنستان تاریخی و بزرگ» را توهمی خطرناک و ایجاد کننده جنگ معرفی می کنند و در همین حال بطور متناقضی توهم توران و مالیخولیای ایجاد «آذربایجان بزرگ» با تجزیه ایران را که اساسا دست نیافتنی و البته فتنه گرانه و بحران زا است، در دستور کار خود دارند!

زائور علی اف، تحلیلگر سیاسی درباره سخنان پاشینیان مبنی بر ضرورت امتیاز دادن به باکو برای بیمه کردن ارمنستان در مقابل خطر حمله نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان و همگرایی ارمنستان با غرب گفت: «ارمنستان و غرب باید درک کنند که احتمالات ادغام ایروان در غرب در درجه اول به آذربایجان و ترکیه بستگی دارد. جمهوری آذربایجان و ترکیه هر طرفی را که انتخاب کنند، ارمنستان نیز همانجا خواهد بود. زیرا آناتولی و قفقاز یک ارگانیسم سیاسی مشترک است! و پس از جنگ 44 روزه سال ۲۰۲۰، منطقه به دامن خود بازگشت، به آذربایجانی ها که همیشه اینجا آقایی و حکومت کرده اند!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا