اخباراردبیل

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل: آمریکا، اسرائیل و داعش سه جنایتکار نخست بشریت هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: آمریکا با همکاری صهیونیست و پرورش داعش وگروهک‌های تروریستی قصد پایمال نمودن کرامت انسانی در منطقه را دارند و و حاضرند با شکستن و زیرپا گذاشتن منشور حقوق بشر واقعی، به صورت مزدورانه به دنیا حاکمیت پیدا کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت الله سید حسن عاملی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم در یادواره شهدای فصل تابستان و شهدای ورزشکار که در مصلای خلخال برگزار شد اظهار داشت: شهادت در راه اسلام و قرآن حرمت دارد و در آئین اسلام ارج و قرب خاصی به شهید داده می شود.

وی با بیان اینکه در اسلام توصیه شده که شهید را با لباس خود دفن کنید و لباس خونین شهید به همراه پیکر شهید ملکوت بوده و از آن حیث شهدا معمولی نیستند, افزود:خون سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برزمین ریخته نشد و خون هر شهید در هر کجا ریخته شود همان مکان مسجد می‌شود و قرب و منزلت شهدا در برابر پروردگار تبارک و تعالی، متعالی است.

آیت الله عاملی بیان داشت: جهان در حال حاضر به فکر حضرت امام حسین (ع) نیاز دارد و تفکر و اندیشه والای این شهید کربلا باید در دنیا ساری و جاری شود و از این منظر می‌توان به حاکمیت نظام سیاسی شیعه تداوم بخشید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) که حاکمیت اسلام را در خاورمیانه پایه ریزی کرد و به دنیا ثابت نمود که حاکمیت غیر اسلام در این دنیا پوچ و بی اساس بوده و ظهور انقلاب اسلامی در خاورمیانه، باعث رشد و ایجاد انقلاب بزرگی در منطقه شد و قرار گرفتن این انقلاب در زیر پرچم حضرت اباعبدالله الحسین عزت ویژه‌ایی به آن بخشیده است.

وی بیان کرد: آمریکا با راه اندازی 8 سال جنگ تحمیلی با همکاری کشورهای ابر قدرت اروپایی، یک جنگ جهانی با مقیاس کوچکتر را طراحی کرد و با تحمیل جنگ ناعادلانه به ملت ایران، در نظر داشت تا به بدنه این انقلاب آسیب بزند و در واقع ظهور انواع گروهکهای تروریستی از جمله داعش نیز از این مسئله نشات می‌گیرد.

آیت الله عاملی افزود: آمریکا با همکاری صهیونیست و پرورش گروهک‌های تروریستی قصد پایمال نمودن کرامت انسانی در منطقه را دارند و به همین خاطرحاضر هستند با شکستن و زیرپا گذاشتن منشور حقوق بشر واقعی، به صورت مزدورانه به دنیا حاکمیت پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل گفت: آمریکا در یک اظهار نظر جالب اذعان داشته است که با فروپاشی داعش، امنیت این کشور از بین می‌رود و با تقویت این گروه تروریستی روزانه شاهد قتل و غارت مردم بی گناه و مظلوم سوریه و عراق را شاهد هستیم و آمریکا با اتحاد 80 کشوربه راه اندازی شیعه کشی در عراق و سوریه دست می‌زند و حضور نیروهایی انقلابی در قالب مدافعان حرم به مقابله با افکار پلید و مزدور آمریکا در منطقه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا و مزدوران اروپایی با گسترش فکر وهابیت در منطقه خاورمیانه سعی دارند با استفاده از گروه‌های تکفیری از جمله داعش، مردم مسلمان شیعه و سنی منطقه را به چالش بیاندازند و با تفرقه افکنی میان این دو گروه به اهداف پلید خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: منویات ارزشمند مقام معظم رهبری ضمن اهمیت دادن به هویت شیعه که برگرفته از عاشورا و مبعث می‌باشد را حفظ کرده است و در حال حاضر در داخل مرزهای کشور امنیت کامل به سر می‌بریم و تا به حال با وجود جنگ در خاورمیانه حتی یک گلوله هم به سمت ایران اسلامی شلیک نشده است و در واقع جمهوری اسلامی ایران به یک ابر قدرت بلامنازع در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله عاملی بیان کرد: بصیرت حماسی و دینی شهدای مدافع حرم در مقابله با مزدوران و ابرقدرت‌های هم پیمان خود کار ارزشمندی است و به طوری که نیروهای دریایی آمریکا با حضور در منطقه خلیج فارس، به زبان فارسی حرف می‌زنند و این مسئله نشان از حاکمیت خلیج فارس برای کشورمان را نشان می‌دهد که این عزت و سربلندی در زیر سایه شهدای اسلام و قرآن و شهدای مدافع حرم امکانپذیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: حضور پرشور و حماسی مردم شهید پرور شهرستان خلخال و بخش‌های شاهرود و هشجین در تشییع پیکر مطهر شهید سید ناصر ناصری و اولین شهید مدافع حرم خلخال فرید کاویانی لرد ارزشمند و بی نظیر بود و حضور جوانان و نوجوانان در آئین تشییع شهدای گرانقدر، ضمن خلق حضور معنوی به گسترش فرهنگ عاشورایی و حسینی در کشور را به نمایش گذاشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا