آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومی

ینی مساوات: دودوزه بازی میان غرب و روسیه، عامل اصلی مشکلات ارمنستان است!

روزنامه ینی مساوات، ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان طی تحلیلی، علت اصلی مشکلات ارمنستان را دودوزه بازی حکومت نیکلول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان میان روسیه و غرب دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات در مقاله ای به قلم زاهد صفراوغلو نوشت: « نیکول پاشینیان، نخست وزیر “سوروس چی” ( وابسته به بنیاد سوروس) ارمنستان پس از تسلیم در جنگ دوم قره باغ نیز به خط مشی خود وفادار مانده است. سیاست ” دو صندلی” پاشینیان و در واقع بازی دوگانه او ادامه دارد. اما، او این بار این بازی را با احتیاط و هر بار با سَرَک کشیدن به روسیه انجام می دهد.»
ینی مساوات افزوده است: « پاشینیان که در واقع، در حاکمیت و زنده ماندن خود را مدیون روسیه است، به زبان زود به زود از روسیه حرف می زند، اما همه می دانند که او نظر به غرب دارد. این را روسیه نیز می داند. اما، کرملین و پوتین هنوز تصمیم به ادامه راه با او دارند. زیرا، یک رشته از بندهای سند تسلیم که پاشینیان در 10 نوامبر امضاء کرد، هنوز اجرا نشده است و همچنان خطوط مواصلاتی و راه های حمل و نقل و دالان زنگزور، بخاطر تقصیرات ایروان گشوده نشده اند. نیکول نیز در انتخابات برای دومین بار بد یا خوب اعتماد مردمش را کسب کرده و باز هم او امکان بیشتری برای اجرای آسان تر این تعهدات مکتوب دارد.»
ینی مساوات با اشاره به تعاملات حکومت نیکول پاشینیان با غرب و بخصوص با یادآوری سخنان اخیر وی در دیدار با شارل میشل، رییس شورای اروپا سیاست های توسعه طلبانه جمهوری آذربایجان، به روسیه توصیه کرده است که حمایت از ارمنستان را که این روزنامه به “چمدان بی دسته” تشبیه کرده است، رها کند!
ینی مساوات در مطلب دیگری، اتحادیه اروپا را بخاطر اختصاص دو میلیارد و 600 میلیون دلار برای کمک های اقتصادی به ارمنستان و اختصاص فقط 150 میلیون دلار برای کمک اقتصادی به جمهوری آذربایجان به بی عدالتی و دورویی متهم کرد.
ینی مساوات رفتار اتحادیه اروپا با جمهوری آذربایجان در مقابل تلاش های این جمهوری برای کمک به تنوع بخشی به منابع تامین انرژی اروپا را نامتناسب و دور از اصل حق شناسی دانست و نوشت: « روابط جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا در مجرای طبیعی ادامه دارد. تنها یادآوری ارزش 40 میلیارد دلاری دهلیز جنوبی گاز، برای نشان دادن حجم مناسبات کافی است. رییس جمهوری آذربایجان بارها تاکید کرده است که شراکت با اتحادیه اروپا از اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است. اتحادیه اروپا شریک تجاری اصلی جمهوری آذربایجان است. تنها در دوره استقلال، کشورهای اتحادیه اروپا 20 میلیارد دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده اند. علاوه بر این، 50 درصد گردش تجاری جمهوری آذربایجان با کشورهای اتحادیه اروپا جریان دارد. اما، گرچه این نقش جمهوری آذربایجان انکارناپذیر است، اتحادیه اروپا برای شکوفا کردن ارمنستان گرسنه و وامانده، از دار و ندار خود می گذرد. در جمهوری آذربایجان، بیش از 1500 شرکت اتحادیه اروپا فعالیت دارد. اما، مگر سهم اتحادیه اروپا در ارمنستان که همه چیزش را از روسیه خریداری می کند، چقدر است؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا