آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ینی مساوات: امضای توافق نهایی صلح با ارمنستان، همانند “دالان زنگزور” برای باکو بی اهمیت شده است!

ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان ضمن ادعای ارضی علیه ارمنستان: امضای توافق نهایی صلح با ارمنستان، همانند "دالان زنگزور" (دالانی که ترکیه و باکو سعی داشتند از جنوب ارمنستان میان جمهوری آذربایجان و ترکیه ایجاد کنند ) برای باکو بی اهمیت شده است!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات، با انتشار مقاله ای مبنی بر اینکه “مرزها در دنیا و قفقاز تغییر خواهد کرد”، ارمنستان را جزء اراضی تاریخی متعلق به جمهوری آذربایجان دانست.
ینی مساوات نوشت: « همانند “کریدور زنگزور”، امضای توافقنامه صلح نهایی اکنون اهمیت اساسی خود را برای آذربایجان از دست می دهد. از آنجا که جهان به سرعت در حال تغییر است، روند ساختن نظم نوین جهانی آغاز شده است. در این شرایط این امکان وجود دارد که مرزها چه در جهان و چه در قفقاز جنوبی تغییر کند و این روند ممکن است اهمیت بازگرداندن مناطق تاریخی در قفقاز جنوبی به صاحبان واقعی آنها را برجسته کند. بنابراین در چنین شرایطی در واقع امضای توافقنامه صلح نهایی و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی ارمنستان ممکن است منافع ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیک آذربایجان را تامین نکند. زیرا دولت به اصطلاح ارمنی به طور مصنوعی در سرزمین های تاریخی آذربایجان ایجاد شده است و باکو این حق را دارد که خواستار بازگرداندن مناطق تاریخی آذربایجان شود.

بنابراین، اکنون این ایروان رسمی است که باید مستقیماً به امضای توافقنامه صلح نهایی با جمهوری آذربایجان علاقمند باشد. علاوه بر این، ارمنستان باید مشکلات مرزی خود با جمهوری آذربایجان را حل کند و برای امضای توافقنامه صلح نهایی عجله کند. در غیر این صورت ممکن است باکو به زودی در مفاد امضای توافقنامه صلح نهایی تجدید نظر کرده و موضوع سرزمین های تاریخی آذربایجان را مطرح کند. به عبارت دیگر، ارمنی هایی که با رویاهای “آرتساخ” خود در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در منطقه بوده اند، ممکن است کشور ارمنستان را به طور کامل، یا در بهترین حالت بخش قابل توجهی از آن را از دست بدهند!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا