آذربایجاناخبارایرانناردارانویژه

یادواره شهدای مظلوم نارداران در حسینیه شهدا زنجان برگزار شد

یادواره بین المللی شهدای قصبه نارداران جمهوری آذربایجان با حضور امام جمعه زنجان، روحانیون، اقشار مختلف مردم ، فرهیختگان ، شخصیت ها و میهمانانی از کشورهای مختلف دنیا در محل گلزار شهدای حسینیه شهدا شهر زنجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مراسم یادواره بین المللی شهدای قصبه نارداران جمهوری آذربایجان پنجشنبه شب با حضور امام جمعه زنجان، روحانیون، اقشار مختلف مردم ، فرهیختگان ، شخصیت ها و میهمانانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله جمهوری آذربایجان، فرانسه انگلیس، لبنان، یمن، عراق، نیجریه و اندونزی در محل گلزار شهدای حسینیه شهدا شهر زنجان با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.
در ابتدای مراسم پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا و تلاوت آیاتی چند ار کلام الله مجید کلیپی تاثیرگذار و محزون از عزاداریهای باشکوه مردم مسلمان نارداران و همچنین وقایع پس از حادثه نارداران به نمایش درآمد.
در ادامه برنامه ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه اهل سنت بیجار به سخنرانی پرداختند. وی با اشاره به حادثه خونین نارداران در سال ۱۳۹۴ در جمهوری آذربایجان و شهادت ۴ نفر از شیعیان در آستانه اربعین حسینی، اظهار داشتند شهدای نارداران در آستانه روز اربعین حسینی توسط ایادی استکبار شهید شده اند.
سخنران دیگر این مراسم شیخ توحید ابراهیم بیلی از کارشناسان مسائل قفقاز و جمهوری آذربایجان بودند. وی با اشاره به حادثه خونین نارداران و با بیان این که چرا یک شهرک ۱۰ هزار نفری با کارگردانی رژیم صهیونیستی توسط حاکمیت آذربایجان مورد تهاجم قرار گرفته و ۴ نفر شهید و تعداد زیادی بازداشت می‌شوند و حتی اجازه زیارت قبور آنها به نزدیکان آنها داده نمی‌شود، گفتند به این دلیل که : نارداران در منطقه قفقاز نماد دشمنی با صهیونیسم، آمریکا و نماد مقاومت بود.
از دیگر برنامه های یادواره بین المللی نارداران مداحی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت حاج مهدی رسولی، مهدی عبدی و ابراهیمی بود، که با همراهی و استقبال بی نظیر اقشار مختلف مردم زنجان و میهمانان مراسم برگزار شد. از نکات برجسته این مداحی ها و سینه زنی ها اجرای نوحه “آذربایجان سلام اولسون …” بود که با همنوایی بسیار عالی به مورد اجرا در آمد.
یادآوری می شود در حمله وحشیانه و غافلگیرانه نیروهای پلیس و ویژه وزارت کشور جمهوری آذربایجان (اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته) در آستانه اربعین سالار شهیدان به جمع عزاداران و نمازگزاران حسینیه شهداء قصبه نارداران در روز پنجشنبه ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۴/ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی ( ۱۴ صفر) ، چهار نفر از شیعیان به شهادت رسیدند و بیش از ده تن مجروح شدند. در این حادثه همچنین به بهانه های واهی جمع زیادی از اسلام گرایان از جمله حجت الاسلام طالع باقراف رهبر جنبش اتحاد مسلمانان دستگیر و پس از محاکمه های ساختگی به زندان های بلند مدت محکوم شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا