آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

گلوله‌ باران مواضع مرزی از سوی باکو و ایروان

جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به گلوله باران مواضع هم در نقاط مرزی و قره باغ متهم کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت‌ دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان جمعه شب بار دیگر همدیگر را به گلوله باران مواضع هم متهم کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که در شامگاه جمعه مارس، مواضع ارتش این کشور واقع در مرز با ارمنستان و در منطقه «قره باغ» توسط نیروهای ارمنستان چندین بار گلوله باران شد.

این وزارتخانه مدعی شده که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با سلاح‌های سبک به سمت مواضع این کشور شلیک کردند. علاوه بر این، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «خوجاوند» هدف حملات نیروهای ارمنستان قرار گرفتند. این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به این قدامات پاسخ دادند.

متعاقب این حادثه، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد و بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان را «دروغ» خواند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جمعه شب سه مورد نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی ثبت شده است.

روسیه روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر این است که نظامیان این کشور هنگام جستجو برای یافتن یک نظامی ارمنستانی، زیر آتش نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی ارمنستانی روز سه‌شنبه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان ناپدید شد.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این نظامی حین حمل مواد غذایی برای همرزمانش در یک پاسگاه مرزی ارمنستان، به دلیل مه غلیظ به اشتباه وارد اراضی جمهوری آذربایجان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا