آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره برقراری صلح میان دو کشور بصورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌های جداگانه‌ ای اعلام کرد که بلینکن وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در منطقه، تماس‌های جداگانه‌ ای برقرار کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌های تقریبا مشابه، اعلام کرد که بلینکن با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره فرصت بی سابقه دو کشور برای دستیابی به صلح در منطقه گفت وگو کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «بلینکن از نشست اخیر وزرای خارجه دو کشور استقبال کرد و با تشویق ادامه گفت وگوها، پیشنهاد کمک واشنگتن برای تسهیل حمل و نقل و ارتباطات منطقه ای را ارائه داد.»

گفتنی است، وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در راستای پیشبرد روند معاهده صلح بین دو کشور برای نخستین بار پس از جنگ سال ۲۰۲۰ در پایتخت گرجستان با یکدیگر دیدار کرده بودند تا تنش‌های اخیر میان طرفین کاهش یابد.

این مذاکرات در راستای توافقی بود که رهبران دو کشور با وساطت اتحادیه اروپا در ماه مه برای پیشبرد گفت وگوهای معاهده صلح صورت دادند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا