آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور آذربایجان

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به صورت تلفنی گفتگو کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از مهر، وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور آذربایجان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

خبر گفتگوی «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا با «الهام علی اف»؛ رئیس جمهور آذربایجان را «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد.

پرایس با انتشار بیانیه‌ ای در این ارتباط گفت: «آنتونی جی بلینکن وزیر امور خارجه امروز با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفتگو کرد. وزیر بلینکن از گام‌های مثبت جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به یک توافق صلح پایدار، از جمله گفتگوهای مستقیم اخیر بین وزرای خارجه و رهبران دو کشور، ابراز قدردانی کرد.»

در ادامه بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر بلینکن از آزادی ۱۷ اسیر جنگی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان در ۴ اکتبر استقبال کرد و از رئیس جمهور علی اف خواست تا به گام‌های مشخص برای حمایت از روند صلح ادامه دهد.»

به گفته پرایس، در این گفتگوی تلفنی بلینکن بر حمایت ایالات متحده از مسائل دوجانبه در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان از جمله در موضوعات تعیین مرزهای مشخص، ارتباطات حمل و نقل، بازیابی و شناسایی افراد مفقود شده، بازگشت بازداشت شدگان و سایر مسائل تاکید کرد.

وزیرامور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی خود با الهام علی اف، همچنین بر اهمیت بحث در مورد حقوق و امنیت برای ساکنان قره باغ و لزوم حفظ آتش بس و تمرکز بر توافق از طریق مذاکره به عنوان تنها راه رسیدن به صلح پایدار تاکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا