آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

گستره محبوبیت حاج قاسم؛ از آسیا تا آمریکا

کارشناس مسائل منطقه گفت: زمانی که سردار سلیمانی شروع به مقابله با سیاست‌های فریبکارانه غرب، رژیم صهیونیستی و داعش کرد، جهانیان احساس کردند همان چیزی که دنبالش هستند و سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند، اتفاق افتاده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از افرادی بود که محبوبیتی به گستره آسیا تا آمریکا و شخصیتی فرامرزی داشت، به حدی که هرکس در هرجای این کره خاکی نام و آوازه ای از شهید شنیده بود و نسبت به وی تعلق خاطر داشت.

باید عنوان کرد حاج قاسم یکی از چهره‌های محبوب عرصه های انسانی، خدمت و مدیریت بود، در زمینه امنیت، استقلال و حفظ تمامیت ارضی تلاش های بسیاری کرد و همین فعالیت فرا منطقه ای و نیز مبارزه با تروریسم و نابودی داعش سبب محبوبیت بین المللی حاج قاسم شد.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه درباره محبوبیت حاج قاسم در داخل و خارج از کشور گفت: راز محبوبیت سردار سلیمانی از منظر ملت های مسلمان و آنهایی که به معنویات اعتقاد دارند، ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی است. گفته شده چنانچه کسی رابطه اش را با خدا اصلاح کند، رابطه اش با مردم نیز اصلاح می شود.

وی افزود: در معارف الهی و دینی آمده است، کسی که تقوای الهی پیشه کند نزد مردم محبوب می شود؛ اما از منظر کلی سردار سلیمانی در عرصه فعالیت های نظامی به هیچ وجه خود را در نظر نمی گرفت و تنها به وظیفه اش می اندیشید.

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: اندیشیدن به وظیفه و فراموش کردن خود سبب آفرینش شخصی همانند سردار سلیمانی شد؛ حاج قاسم در پیروی از رهنمودهای امام راحل (ره) در دوران دفاع مقدس و دستورات رهبر انقلاب اسلامی (حفظه الله) با تمام وجود کوشش کرد و همین موضوع باعث موفقیت های بی نظیر و محبوبیت سردار سلیمانی شده است.

قنادباشی با تأکید بر محبوبیت بین المللی سردار سلیمانی گفت: آنچه در جنگ ۳۳ روزه لبنان به عنوان شگفتی نظامی جهان یاد می شود، شاهکار سردار سلیمانی است و همین موضوع باعث محبوبیت وی شد؛ شکست داعش به عنوان خطرناک ترین نوع تروریسم در تاریخ نیز نقطه عطف دیگری در کارنامه اوست که به محبوبیت این شخصیت والا افزوده است.

وی به صفات شخصی حاج قاسم به عنوان یکی از رموز محبوبیت سردار دلها پرداخت و عنوان کرد: صفات شخصی سردار سلیمانی یکی دیگر از دلایل محبوبیت وی به شمار می رود؛ چنانچه ایمان سردار سلیمانی در حد بالایی بود، شجاعت و فداکاری این شخصیت زبانزد و در حد بالایی قرار داشت و دائم در حال مطالعه و دانش اندوزی بود. مردم داری و مردم دوستی سردار سلیمانی در حدی بود که میان تمام مردم و اقوام کشور و منطقه محترم بود.

کارشناس مسائل منطقه گفت: سردار سلیمانی همه موضوعاتی که به قومیت، زبان و گرایش های مبتنی بر قومیت، زبان و مذهب بود و سبب جدایی میان برادران مسلمان می شد، کنار گذاشت و همواره الگوی وی برای رفتار، الگوی پیامبر اکرم (ص) بود که همه گرایش های قومی، مذهبی و طایفه ای را کنار گذاشته بودند و همه را براساس برادری اسلامی نگاه می کردند.

قنادباشی تأکید کرد: کارنامه سردار سلیمانی در عرصه عمل و نگاه درست وی به واقعیت های جهانی و نگاه درست به معنویت سبب محبوبیتش میان مردم شده است. در عرصه بین المللی هم محبوبیت سردار سلیمانی به دلیل همین موضوعات است، زیرا مردم جهان مدت ها بود منتظر شخص، حرکت و جریانی بودند که برابر اقدامات ضد انسانی قدرت های بزرگ بایستد، در برابر کارهای آنها مقاومت و زمینه های برخورد و مقابله با سیاست های غلط استعمار در منطقه مانند صهیونیسم را فراهم کند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: زمانی که سردار سلیمانی در عرصه عمل شروع به مقابله با سیاست های فریبکارانه غرب، رژیم صهیونیستی و توطئه بزرگ آنها با عنوان داعش کرد، جهانیان به یکباره احساس کردند همان چیزی که دنبالش هستند و سال ها انتظارش را می کشیدند، اتفاق افتاده و شخصی وارد شده که با تمام وجود حاضر است در برابر سیاست های غلط و فریب غربی ها بایستد و توطئه ها و سیاست های استعماری را خنثی کند.

وی گفت: حاج قاسم توانست به ملت های مظلوم مسلمان کمک کند در برابر دشمن بایستند و در واقع گمشده سال های طولانی ملت های جهان بود. مردم به یکباره چیزی در او یافتند که به دنبالش می گشتند و خواستار پیدا شدن فردی بودند که ایستادگی کند، لذا دیدند همه چیزهایی که در قهرمان های کشورهای مختلف وجود دارد، در او جمع است‌.

قنادباشی تأکید کرد: مردم داری در حد نهایت، خداپرستی در بالاترین حد، کمک به مردم، مردم دوستی، با مردم زیستن و خدمت به مردم صفاتی بود که در ابعاد شخصیتی حاج قاسم مشاهده می شد. کارنامه او همان چیزی بود که مردم سال های سال پدران، خود، برادران و خواهرانشان به دنبال یافتنش بودند و طبعاً او را دوست داشتند و محبتشان درباره حاج قاسم جلوه گر شده بود.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا