آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

گزافه گویی میهمان کنگره به اصطلاح آذری های جهان

میهمان کنگره ضد ایرانی در شهر شوشا: ایران در حال فروپاشی است!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اژدر تقی زاده، عنصر گروهک تجزیه طلب ضدایرانی شرکت کننده در گردهمایی به اصطلاح “آذری های جهان” در شوشا در گفتگو با کانال “خورال تی وی” جمهوری آذربایجان تصریح کرد که وی عامل دولت باکوست!
اژدر تقی زاده، سرکرده گروهک گادتب در کانال “خورال تی وی” گفت: « برگزاری گردهمایی پیروزی در شوشا، اهمیت نمادین دارد. واکنش مطبوعات تهران مبنی بر اینکه ما جاسوس آذربایجان هستیم، نابجا و بی معنی است. من بارها گفته ام که من آدم دولت آذربایجان هستم. اینجا مملکت خود من است. مگر حق نداریم در کشور خود تجمع کنیم؟ اما، شما تروریست های طالبان و حزب الله را جمع می کنید. در تبریز موزه نسل کشی ارامنه را دایر کرده اند. ارامنه در ایران همه چیز دارند. ما از جنوب آذربایجان هستیم و جنگ جدی برای استقلال جریان دارد. اما تاکنون حتی یک اقدام از سوی جمهوری آذربایجان در ایران مشاهده نشده است. با آذربایجان چکار دارید؟ ایران جمهوری آذربایجان را بطور آشکار تهدید می کند. زیرا، موضوع آذربایجان واحد مطرح است. الهام علی اف رییس جمهور نیز کاملا بجا در شوشا درباره توافق نامه ترکمنچای سخن گفت. یعنی ما ملتی تقسیم شده هستیم. در آنجا حدود 40 میلیون نفر ترک آذربایجانی وجود دارد.
در شمال آذربایجان بیش از 150 سال است که با موهومات دینی مبارزه می شود. آذربایجان به دو بخش تقسیم شده است و اکنون آنها درباره 17 شهر قفقاز سخن می گویند. اما، آذربایجان هیچ گاه با این تقسیم کنار نیامده است. تو بخاطر این به ملت آذربایجان در این سو شاخ نشان می دهی که می دانی ملت آذربایجان در جنوب نیز بیدار شده است. ایران آذری هایی را که در سفارت جمهوری آذربایجان برای رفتن به جنگ دوم قره باغ نام نویسی کرده بودند، زندانی کرده است! ترس رژیم تهران از این است که موجودیت دولت آذربایجان و با تقویت آن، ملت در جنوب نیز بیدارتر و قوی تر می شود و پس از جنگ 44 روزه محبت به آذربایجان در آنجا زیادتر شده است. در تهران نیز فقط با فحش واکنش نشان می دهند. ایران در حالی که حتی یک نفر را که چاقو داشته باشد، دستگیر می کند، از عبور قاچاقچیان و تروریست ها از مرز به جمهوری آذربایجان جلوگیری نمی کند. عشق به وطن در ترکیه موجب شده است که هیچ ضربه ای نتوانند به ترکیه وارد کنند. چرا درباره خانکندی و تبریز کسی صحبت نمی کند؟ آنجا خاک ماست. آذربایجانی ها برای خان کندی جنگیده اند. تبریز نیز همینطور است. باید درباره اوضاع جنوب صحبت شود. در سولدوز (نقده) آذری ها را نسل کشی کرده اند. وقتی ما درباره اوضاع جنوب صحبت می کنیم، به معنا اعزام تروریست به آنجا نیست، بلکه فقط درباره آنجا صحبت می شود. من از آن سوی ارس به این سو آمده ام. من در زمان شاه ایران زندانی شده ام، در اصفهان و نایین. من مبارزه کرده ام. من پنجاه و چند سال است که با سیاست مشغول هستم. در آذربایجان شوروی نیز در جنبش ملی و جنبش استقلال مشارکت کرده ام. فرقی نمی کند که چه کسی در اینجا در آذربایجان حاکمیت داشته باشد، به موقعش عدالت را برقرار خواهد کرد! همه باید امروز درباره این صحبت کنند که آذربایجانی ها در “جنوب” در اسارت هستند. مساله آذربایجان واحد بیهوده مطرح نشده است. عقلای این ملت این مساله را مطرح کرده اند. امروز ملت ما در جنوب آذربایجان و ترکیه و در اینجا متحد شده اند. رژیم تهران در کل دنیا یک دوست هم ندارد. ایران در حال فروپاشی است. اکنون وضعیت جایی که ایران نامیده می شود، از وضعیت شوروی در حال فروپاشی هم بدتر است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا