آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهقره باغ

رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی اسلام باریش ماهنیسی اردبیل؛ اعتماد به گروه مینسک برای باز پسگیری قره باغ، کاری عبث است

دکتر روح الله متفکر آزاد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با اشغال و ترور و حامی مظلومان بوده و این حمایت اساس دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی “اسلام باریش ماهنیسی” اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران کشوری است که هم از اشغال و هم از ترور بیشترین ضربه مادی و معنوی را خورده است.

دکتر روح الله متفکر آزاد در سخنان خود ضمن اشاره به همین مظلومیت ایران، عنوان کرد : بر این اساس ایران پرچمدار مبارزه با اشغال و ترور و حامی مظلومان است و این حمایت نه در حد حرف ، که اساس دیپلماسی کشور ماست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حال وقتی این مظلومان، برادران جانی ما در جمهوری آذربایجان هستند صد البته وظیفه بیشتری بر گردن ماست.

این استاد دانشگاه تکیه و اعتماد به گروه مینسک را کاری عبث و باطل دانسته و تاکید کرد:  این گروه از اساس برای عدم بازگرداندن قره باغ به خاک آذربایجان تشکیل شده است و عدم حضور کشورهای منطقه همچون ایران و ترکیه گواهی بر این مدعاست .

حامد خسروشاهی دیگر عضو هیئت ایرانی هم در این کنفرانس گفت: در سال های گذشته فعالیت های زیادی در جمهوری اسلامی ایران برای تبیین فاجعه خوجالی و اشغال قره باغ انجام گرفته است. وی افزود امیدواریم این فعالیت ها در آزاد سازی این بخش از سرزمین های اسلامی تجلی یابد.

سردبیر هفته نامه تبریز افزود : در کتاب خاطرات دکتر جواد هیئت به موارد متعددی از کمک های نظامی و پشتیبانی ایران به جمهوری آذربایجان اشاره شده است که این ها همه مهر تاییدی بر حمایت های واقعی ایران از آذربایجان در دوره جنگ با ارمنستان است.

لازم به ذکر است همایش بین المللی “اسلام باریش ماهنیسی” با موضوع مبارزه با خشونت و ترور و با محوریت  قتل عام مسلمانان خوجالی در سال 1992، در اثنای اشغال اراضی قره باغ توسط نظامیان ارمنی امروز (نهم اسفند ماه 96) با همت دانشگاه محققی اردبیل در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا