آذربایجاناخباراردبیل

نخستین نمایشگاه بازرگانی – صنعتی ایران در گنجه جمهوری آذربایجان گشایش یافت

نخستین نمایشگاه صنعتی – بازرگانی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (13/12/1393) در گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان گشایش یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، برنامه افتتاح این نمایشگاه با حضور محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، المار ولی یف فرماندار شهر گنجه و جمعی از نمایندگان محافل بازرگانی جمهوری آذربایجان برگزار شد.

پاک آیین در این مراسم با اشاره به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های دو کشور، بر عزم راسخ سران تهران و باکو برای تعمیق هر چه بیشتر روابط فیمابین تأکید و برگزاری اولین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران را در شهر گنجه، نتیجه تلاش های مسؤولان دو کشور برای گسترش روابط و همکاری های دوجانبه عنوان کرد.

سفیر ایران با بیان این که حجم فعلی گردش کالای میان ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های غیر نفتی به میزان بیش از 500 میلیون دلار است، افزود: در شرایط موجود ظرفیت ها و قابلیت های زیاد برای گسترش همکاری های دوجانبه، این رقم را نمی توان رضایت بخش دانست. وی ابراز امیدواری کرد که حجم گردش کالا میان دو کشور در سال جاری میلادی و در شرایط گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه، به دو برابر افزایش یابد.

المار ولی یف فرماندار گنجه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و مؤثر دانستن آن برای گسترش روابط و همکاری میان محافل اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی میان ایران و جمهوری آذربایجان از جمله بین مناطق مختلف دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

بر اساس این گزارش، سفیر ایران و فرماندار گنجه از غرفه های مختلف شرکت های ایرانی از جمله ایران خودرو، بازدید کردند. بیش از 50 شرکت ایرانی توانمندی های خود را در این نمایشگاه که به ابتکار شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل برپا شده است، به نمایش گذاشته اند.

محصولات تولیدی و صادراتی، صنایع خودروسازی، غذایی، دارویی، شیمیایی، صنایع دستی و فرش دستباف، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، محصولات معدنی و خدمات فنی و مهندسی شرکت هایی از استان های اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، البرز و اصفهان، در این نمایشگاه عرضه شده است.

شرکت ایران خودرو نیز در این نمایشگاه چند محصول خود از جمله بناب، دنا و سورن را به نمایش گذاشت که با استقبال بازدید کنندگان روبه رو شد.

فرماندار گنجه که در هنگام دیدار از غرفه ایران خودرو، سوار بر یکی از محصولات این شرکت شده بود، با اشاره به نیاز شهرداری گنجه به خودروهای سواری برای استفاده به عنوان تاکسی، خرید خودروهای این شرکت را برای این منظور امکان پذیر دانست.

جبراییل عسگری مسؤول صادرات بخش غرب دریای خزر شرکت ایران خودرو به ایرنا گفت که نمایندگی این شرکت در طول فعالیت دو ساله خود در جمهوری آذربایجان، بیش از یک هزار و 200 دستگاه خودرو به این کشور صادر کرده است.

نمایشگاه صنعتی – بازرگانی جمهوری اسلامی ایران تا 17 اسفند ماه 1393 در گنجه برپاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا