آذربایجاناخبارروسیه

گروهک داعش می تواند در منطقه قفقاز نیز عملیات های تروریستی صورت دهد

داعش در حال تبدیل به یک قدرت جدی  در منطقه بوده و احساس می گردد که این می تواند  منجر به یک ناامنی جدی در قفقاز جنوبی گردد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آخار.آذ، این مطلب را یکی از کارکنان موسسه مرکز مردم شناسی روسیه احمد یارلیکاپف گفته است. براساس گفته های وی ایدئولوژی داعش به سرعت در حال گسترش در داغستان است.

در این منطقه فرماندهان وابسته به گروه های تندرو در حال بیعت نمودن با داعش هستند. بنده فکر می کنم که داعش با این ترفند و تغییر تاکتیک

می تواند در منطقه اقدام به عملیات های تروریستی و خطرناک اقدام نماید. همه  ما  فکر می کنیم که داعش نمی تواند به مناطقی که تحت کنترل است نفوذ نماید ولی باید به این مطلب توجه کنیم که داعش شاید امکان دارد به مناطقی که تحت کنترل ماست نفوذ ننماید ولی می تواند  گروه های تروریستی جدیدی را در منطقه ایجاد نماید که این قضیه باید به طور جدی پیگیری و راه های مقابله با آن عملی گردد. همچنین در این مورد استاد دانشگاه دولتی روسیه خانم مارینا ساپرون وا می گوید که از منطقه قفقاز ، روسیه ، آسیای میانه و … جوانان  زیادی به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده اند که برگشت آنان به کشورهایشان بزرگترین تهدید به شمار می آید. آیا به این فکر کرده اید که آنان پس از بازگشت به کشورهایشان به چه کاری مشغول می گردند؟ این یک مشکل جدی و خطرناکی است و به نظر می آید که امکان کنترل کامل آن وجود ندارد! ایشان همچنین در ادامه سخنان خود تاکتیک ائتلاف صورت گرفته علیه داعش را اشتباه و شکست خورده عنوان نمود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا