آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

 کودتا در ارمنستان خنثی شد

سرویس امنیت ملی ارمنستان از خنثی شدن تلاش برای کودتا علیه دولت و نخست‌وزیر این کشور و بازداشت هشت نفر در رابطه با این پرونده خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرویس امنیت ملی ارمنستان امروز یکشنبه اعلام کرد که یک گروه هشت نفری از افرادی را که برای «غصب قدرت» در ارمنستان با استفاده از تسلیحات توطئه کرده بودند، بازداشت کرده است.

در شرایطی که تعداد زیادی از معترضان در «ایروان» پایتخت ارمنستان علیه پاشینیان در پی عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره‌باغ تظاهرات برپا کردند، مقام‌های امنیتی ارمنستان از خنثی شدن عملیات کودتا در این کشور خبر می‌دهند.

وبگاه «نیوز» ارمنستان گزارش کرد: هشت تن از اعضای نهاد غیردولتی میهن‌پرستان به نام «صلیبی‌ها» بر اساس شواهدی که سرویس امنیت ملی ارمنستان می‌گوید با تفتیش خانه‌ها و دفتر این سازمان پیدا کرده است، بازداشت شدند.

در بین اموالی که سرویس امنیت ملی ارمنستان از گروه فوق ضبط کرده است، می‌توان به اسلحه، مهمات، تپانجه، جلیقه ضدگلوله، دستگاه‌های ارتباط از راه دور، رایانه و دفترچه یادداشت‌هایی حاوی یکسری نوشته‌های مختلف اشاره کرد.

«آلبرت بازیان» شهردار سابق ایروان و نماینده سابق پارلمان ارمنستان نیز در بین هشت نفری بوده است که به اتهام توطئه برای کودتا در ارمنستان بازداشت شدند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان می‌گوید که تحقیقات برای یافتن شواهد بیشتر در جریان است و گزارش‌ها حاکی از آن است که کل افراد گروهی که بازداشت شده‌اند در باند‌های خلافکار سابقه داشته‌ اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا