آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

کنفرانس علمی با موضوع “انتظار ظهور در مذاهب اسلام”در تفلیس

با حضور مفتی و شیخ اداره مسلمانان گرجستان همچنین شعرا و عالمان و مداحان ایرانی و آذربایجانی کنفرانس علمی در تفلیس برگزار گردیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری،به همت اداره مسلمانان و مرکز فرهنگی اهل بیت (ع) گرجستان کنفرانسی علمی با موضوع”انتظار ظهور در مذاهب اسلام” در تفلیس برگزار شد.

براساس این گزارش،این نشست با حضور چهره های علمی و مذهبی و همچنین میهمانی از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار که در ابتدای این مراسم مجری با تشریح هدف این کنفرانس از قاری قرآن کریم دعوت نمود تا نشست را با آیاتی چند از قرآن کریم شروع نماید.سپس در ادامه حاج رامین ایگیداف روحانی اداره مسلمانان گرجستان با سخنرانی در زمینه فلسفه ظهور امام زمان (عج)  آیات و احادیثی را در مورد ضرورت وجود امامت در هر زمان برای حضار تشریح نمود.

حاج یاسین علیو مفتی منطقه شرق گرجستان با اعلام اینکه در برخی از منابع اهل سنت و تشیع تفاوت وجود دارد ظهور امام زمان عج(ع) را یک  حقیقت دانسته و در مورد اهمیت انتظار ظهور منجی عالم سخن به میان آورد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر اجاق نژاد با اشاره به فلسفه ظهور امام زمان (عج) و اهمیت و اسرار آن گفت: در منابع مختلف در مذهب اهل سنت و تشیع به این امر اشاره و هر دو مذهب در این موضوع از اینکه حضرت مهدی (عج) ظهور خواهد نمود و دنیا را نجات خواهد داد اتفاق نظر دارند.

در پایان نیز به دلیل مقارن بودن این نشست با اعیاد شعبانیه استاد غفاری شاعر مشهور ایرانی با سرودن اشعاری در وصف امام زمان(عج) و خواندن دعای ظهور حضار را به وجد آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا