آذربایجاناخبارایران

باکو آماده میزبانی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی

جمهوری آذربایجان با تمام توان خود آماده میزبانی چهارمین دوره از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، شهر باکو از بیست و دوم اردیبهشت ماه میزبان ورزشکاران ۵۷ کشور اسلامی است که تا یکم خرداد ماه در ۲۰ رشته ورزشی رقابت خواهند کرد.
«آزاد رحیم اف » وزیر ورزش جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه با تمام توان در حد عالی آماده برگزاری این رقابت ها هستیم گفت : نزدیک به چهار هزار نفر در این رقابت ها حضور می یابند و به این منظور ۲۲ سالن ورزشی تدارک دیده ایم که ۱۶ سالن برای رقابت ورزشکاران و ۶ سالن دیگر برای دیگر نیازمندی ها مهیا شده است.
وی افزود : محل استقرار همه ورزشکاران ۵۷ کشور دهکده بازی هاست که باهمه امکانات آماده پذیرایی از ورزشکاران است و برای رعایت مسائل اسلامی هم نمازخانه هایی پیش بینی شده و برحلال بودن غذا نیز نظارت کامل می شود.
وزیر ورزش جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه کاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با بیشترین تعداد ورزشکار در این رقابت ها حضور یافته است گفت : این بازی ها برای ما با توجه به اسلامی بودن آن اهمیت خاصی دارد و ما می خواهیم بگوییم اسلام دین صلح و دوستی است. جمهوری اسلامی ایران هم با بیش از ۲۸۰ ورزشکار در این رقابت ها حضور می یابد.
والیبالیست های جوان کشورمان امروز با ترکیب ۱۴ نفره به همراه کادر پزشکی و اجرائی وارد باکو شدند.«بهروز عطائی » سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در فرودگاه باکو در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت : طبیعتا شرایط سخت و مشکلی را پیش رو داریم چرا که این مسابقات در سطح بزرگسالان برگزار می شود و مابا تیم جوانان در این مسابقات حاضر شده ایم اما با وجود این تلاش خواهیم کرد تا از حیثیت والیبال کشورمان که در دنیا مطرح می باشد دفاع کنیم.وی تیم های ترکیه و قطر را از عمده حریفان تیم ایران دانست و برای بازی بهتر در مقابل این تیم ها هم ابراز امیدواری کرد. کادر سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان نیز از دو روز پیش برای هماهنگی بهتر در دهکده بازی ها مستقر شده است.«سید سعید افتخاری » سرپرست کادر سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان از آمادگی تمام شرایط برای استقرار دیگر ورزشکاران کشورمان در دهکده بازی ها برای رقابت های بهتر خبر داد و افزود بعد از تیم والیبال بقیه تیم ها هم از فردا در قالب ۹ گروه به تدریج تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه وارد باکو خواهند شد. کاروان ورزشی کشورمان که در دور قبل این رقابت ها با ۸۸ ورزشکار به عنوان دومی دست یافته بود در این دوره نیزبا تمام توان ، خود را برای رقابت در ۱۶ رشته ورزشی این بازی ها آماده کرده است.اضافه می شود در قبل ظهر نخستین روز از برگزاری این رقابت ها روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه تیم والیبال جوانان کشورمان در مقابل تیم عربستان سعودی به رقابت خواهد پرداخت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا