آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

کنفرانس بین المللی روابط ایران و گرجستان برگزار شد

چهارمین کنفرانس بین المللی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان روز پنجشنبه در دانشگاه بین المللی قفقاز در شهر باکوریانی گرجستان آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس، این کنفرانس بین المللی دو روزه با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در تفلیس و دانشگاه بین المللی قفقاز و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران از ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار می شود.
سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، حمید مصطفوی رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس و رئیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان در مراسم گشایش این کنفرانس ، درباره وضعیت فعلی و چشم انداز روابط و همکاری دو کشور ایران و گرجستان سخنرانی کردند.
حاضران این کنفرانس قرار است مقالات و گزارش های خود را در سه کمیسیون فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، سیاسی و امنیتی و همچنین، اقتصادی ارائه کنند.
هیات هفت نفری از اساتید دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران نیز در این کنفرانس مقالات خود را ارائه کردند.
در این کنفرانس، از طریق فراخوان مرکز مطالعات راهبردی سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی به دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی ایران، در مجموع ۴۴ مقاله دریافت شد که از این تعداد ۲۲ مقاله از ایران، ۱۸ مقاله از گرجستان و ۲ مقاله از جمهوری آذربایجان و ۲ مقاله نیز از کشور روسیه است.
تمامی مقالات در کمیته علمی بررسی و ارزیابی شده است و در این همایش حدود ۱۰ نفر از اساتید، پژوهشگران ایرانی و خارجی به صورت حضوری مقاله خود را ارائه می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا