آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

کنعانی: ارتباط با باکو در مسیر سازنده قرار دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران باشیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کنونی روابط ایران و جمهوری آذربایجان در پی سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان به باکو و رایزنی‌اش با «الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان در حاشیه برگزاری نشست وزیران امور خارجه اجلاس غیر متعهدها در باکو گفت: خوشبختانه اکنون در مسیر خیلی خوب و سازنده دوجانبه قرار گرفته‌ ایم. دو طرف اتفاق نظر دارند که از آن چیزی که در روند روابط دوجانبه اتفاق افتاد و موضوع ناگوار مرتبط با حمله انجام شده به سفارت این کشور در تهران، در چارچوب گفت‌وگوهای دوجانبه عبور کرده و روابط را به مسیر درست خود برگردانند.

وی با بیان این که سفر آقای  امیرعبداللهیان به باکو برای شرکت در  نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد بود، گفت: در این سفر گفت‌وگوهای سازنده و بسیار مثبتی با رییس‌جمهور آذربایجان انجام شد. اکنون فضای بسیار مثبتی را شاهد هستیم و نتیجه گفت‌وگوها با گام‌های عملی تکمیلی، می‌تواند زمینه ساز ازسرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در ایران باشد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت‌های خود در ارتباط با تامین امنیت اماکن دیپلماتیک هم واقف است و هم مسئولانه عمل می‌کند و یک رخداد غیرمنتظره ملاکی برای قضاوت درباره تامین امنیت سفارتخانه‌ها نیست. سفارت آذربایجان از حداکثر امنیت برخوردار خواهد بود و امیدواریم در آینده نزدیک با انجام این دیدارها و مذاکرات انجام شده شاهد آغاز فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا