آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان به تقلب متهم شد

احزاب سیاسی مخالف دولت گرجستان که تحت ائتلاف « قدرت در وحدت است ‘ گردهم آمده اند ، کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور را به تلاش برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آتی متهم کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه خبری آپسنی گرجستان روز سه شنبه گزارش داد: « لوان بژاشویلی» نماینده حزب جنبش اتحاد ملی ، در یک نشست خبری با ارایه فایل صوتی به خبرنگاران ،مدعی شد که فعالان حزب حاکم ‘ رویای گرجستان ‘ با حمایت کمیسیون مرکزی انتخابات به کمیته های اجرایی انتخابات آتی منصوب می شوند.
وی در ادامه ادعاهای خود افزود: کمیسیون مرکزی انتخابات بطور غیر قانونی با ستاد انتخاباتی حزب حاکم «رویای گرجستان» همکاری و به دستور این حزب اقدام می کنند.
بژاشویلی همچنین خواستار استعفای «تامار ژوانیا» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات شد.
«کتوان چچاوا» ، مدیر اجرایی مرکز توسعه دمکراسی گرجستان نیز اتهامات مطرح شده از سوی نیروهای مخالف دولت را نگران کننده خواند و گفت: در صورت تائید مطالب مطرح شده در فایل صوتی، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات باید برکنار شود و نهادهای مربوطه بازرسی های لازم را در این زمینه انجام دهند.
« نینو ریژامادزه»، مسئول انجمن انتخابات عادلانه و دمکراسی نیز گفت : در صورت صحت مطالب مطرح شده در فایل صوتی درباره همکاری غیر قانونی کمیسیون مرکزی انتخابات با حزب حاکم ‘ رویای گرجستان’ ، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات باید استعفا کند.
گئورگی گوگاوا دبیر سیاسی حزب لیبوریست، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات را به جعل و تقلب در انتخابات و اجرای دستور دولت فعلی متهم کرد.
همچنین به گفته لوان تارخنیشویلی، نماینده حزب ‘گرجستان اروپایی ‘ مشکل تخلف در انتخابات در گرجستان مدت ها است وجود دارد و ناظران بین المللی و محلی بارها بر آن تاکید کرده اند.
این در حالی است که حزب حاکم ‘رویای گرجستان ‘ و کمیسیون مرکزی انتخابات اتهامات مطرح شده در باره تلاش برای تقلب در انتخابات را تکذیب کردند.
ائتلاف سیاسی ‘ قدرت در وحدت است ‘ متشکل از ۱۱ حزب و تشکل سیاسی مخالف دولت فعلی گرجستان است.
این ائتلاف سیاسی مدتی پیش «گریگول واشادزه » نماینده حزب جنبش اتحاد ملی و وزیر امور خارجه اسبق گرجستان را بعنوان نامزد واحد برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور معرفی کرد.
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در ماه اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا