اخبارایرانترکیهعمومی

با هدف معرفی مکتب اهل بیت(ع) و ایران اسلامی سایت کتابخانه مجازی در ترکیه راه اندازی شد

سایت کتابخانه مجازی ترکیه به منظور جمع‌آوری مجموعه کتب منتشره به زبان ترکی استانبولی و  با هدف معرفی مکتب اهل بیت (ع)  و ایران اسلامی راه‌اندازی شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پس از انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از مؤسسات مشغول ترجمه و چاپ کتاب‌های مذهبی به زبان‌های مختلف از جمله ترکی استانبولی شدند که متأسفانه بسیاری از این کتاب‌ها به دلیل چاپ شدن در ایران و یا اتمام نسخه‌ها، به دست قشر عظیمی از افراد در ترکیه نرسیده است. علاوه بر آن هیچ مرکز و کتابخانه‌ای که شامل کلیه کتابها و منابع ترجمه شده شیعه بوده و در آن امکان عرضه منابع علمی شیعه برای دانش‌پژهان میسر باشد، وجود ندارد.

همچنین از آنجا که امروزه دسترسی به تمام منابع اطلاعاتی، از طریق ابزار مدرن رسانه‌ای امکان‌پذیر شده، امکان استفاده از کتب غنی و مورد نیاز محققین، دانش‌پژوهان و مؤلفان حوزه‌های مختلف نیز از طریق سایت‌های اینترنتی مهیاست. بر این اساس وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، کتابخانه مجازی مرکزی را به نشانی اینترنتی www.merkezkutuphane.com راه‌اندازی کرد.

وب‌سایت کتابخانه مرکزی سعی دارد تا با جمع‌آوری کتاب‌ها و مقالات چاپ شده در زبان ترکی استانبولی و افزودن قابلیت دانلود، به عنوان یک مرجع و مرکز علمی فعالیت کند.

علاوه بر کتب مذهبی بسیاری از کتاب‌های فرهنگی ـ ادبیاتی که معمولا توسط دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز در این وب‌سایت قرار خواهند گرفت. به بیان دیگر وب‌سایت کتابخانه مرکزی، با هدف گردآوری، ذخیره، سازماندهی کتب و مقالات مذهبی ـ فرهنگی در قالب‌های دیجیتالی به عنوان پلی بین دانش‌پژوهان و مراکز علمی فرهنگی شیعه فعالیت خواهد کرد.

بخش‌های موجود در سایت کتابخانه در حوزه مقالات، عبارتند از: قرآن و حدیث، اهل بیت (ع)، حضرت محمد (ص)، اخلاق و عرفان، تحقیق و اندیشه، عقاید، تاریخ، فلسفه و حکمت، فقه، زن و خانواده، ادبیات و شعر، شخصیتهای مهم، فرهنگ و هنر و وحدت.

دانلود کتاب، قابلیت رسپانسیو و استفاده از مرورگرهای موبایل، درج نظر و مباحثه بین مطالعه‌کنندگان و معرفی و ارسال کتاب به ایمیل مورد نظر، امکانات این سایت هستند.

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا