اخبارترکیه

کاهش 30 درصدي درآمد گردشگري ترکيه

-انستيتوي آمار ترکيه اعلام کرد: درآمد بخش گردشگري اين کشور، در سال 2016 به ميزان 29.7 درصد (9.5 ميليار دلار) نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته و به 22.1 ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  ، ادارۀ آمار دولت ترکيه در حالي از کاهش حدوداً 30 درصدي درآمدهاي بخش گردشگري اين کشور در سال 2016 ميلادي خبر داده است که گزارش‌ها از تأثير منفي حملات تروريستي و کودتاي نافرجام ترکيه بر صنعت گردشگري خارجي حکايت داشته‌اند.
سال گذشته ميلادي (2016) درمجموع 31 ميليون گردشگر، ازجمله ترک‌ تباران مقيم خارج ترکيه، به اين کشور سفر کردند، درحالي‌که اين رقم در سال 2015 ميلادي حدود 42 ميليون گردشگر بود.
اقتصاد ترکيه در سه‌ماهه سوم سال 2016 براي اولين بار از سال 2009 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، شاهد رشد منفي 1.8 درصدي بوده است.
کودتاي نافرجام براي سرنگوني دولت آنکارا و تلاش ادامۀ حملات تروريستي داعش و گروه‌هاي کردتبار، صنعت گردشگري ترکيه را تحت‌الشعاع قرار داده است و با توجه به اين‌که گردشگري از بخش‌هاي مهم اقتصاد ترکيه به شمار مي‌آيد و حدود 5 درصد از توليد ناخالص داخلي اين کشور را تشکيل مي‌دهد، افت اين صنعت بر کاهش رشد اقتصادي ترکيه تأثير بسزايي دارد.
ترکيه در يک سال و نيم اخير هدف حملات مختلف قرارگرفته است.
اکثر اين حملات که با بمب‌گذاري همراه بوده، به گروه تروريستي تکفيري داعش و يا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و ديگر گروه‌هاي کردتبار نسبت داده‌ شده‌اند.
در يکي از اين حملات که در اولين روز از سال نو ميلادي (2017) روي داد، يک مرد مسلح درحالي‌که لباس بابانوئل پوشيده بود، يک افسر پليس و يک غيرنظامي را کشت و سپس با ورود به باشگاه شبانۀ رينا شروع به تيراندازي کرد.
در اين حمله 39 نفر کشته و 69 تن زخمي شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا