آذربایجاناخبارعمومی

در ایام محرم فروش مشروبات الکلی در جمهوری آذربایجان ۲۵ درصد کاهش داشته است

مدیر کارخانه ساخت مشروبات الکلی در جمهوری آذربایجان عنوان کرد با شروع ایام محرم فروش تولیدات این کارخانه ۲۵درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی مدرن جمهوری آذربایجان،ووگار میکائیل اف مدیر بخش فروش شرکت تولیدات مشروبات الکلی “Az-Qranata” گفت:«فروش تولیدات این شرکت با آغاز ایام محرم ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده که این عامل باعث کاهش تولیدات آن شرکت نیز گردیده است.

وی در مورد عدم خرید مشروبات الکلی در این ایام گفت:همه ساله با آغاز ماه محرم در جمهوری آذربایجان بدلیل استقبال مردم از ماه محرم و شرکت در مراسمات مذهبی این روند وجود داشته ولی امسال این کاهش نسبت به سال های گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

میکائیل اف در ادامه با اشاره به اینکه این روند از آغاز محرم یک و ماه ونیم بطول می انجامد گفت:«این کاهش مصرف در رستوران های به میزان ۵۰ درصد بوده که میانگین آن در کل کشور ۲۰ الی ۲۵ درصد است.

لازم به ذکر است با توجه به محدویت های صورت گرفته در جمهوری آذربایجان و مقابله با عدم حضور مردم در مراسمات دینی بلاخص تاسوعا و عاشورای حسینی مردم دیندار این کشور همه ساله نشان می دهند که با درک بیشتر از اسلام واقعی و تشیع، خود را به آنچه که به آن تعلق دارند نزدیک تر می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا