آذربایجاناخبار

کارکنان اداره ی مهاجرت، مهاجر ایرانی در باکو را تا حد مرگ کتک زدند

«برنامه ی دولتی مهاجرت» که توسط رییس جمهور آذربایجان به امضا رسیده است و در آن،  اصول سیاست های مهاجرت این کشور گنجانده شده است، از طرف ارگان مربوطه به صورت کاملاً برعکس اجرا می شود. از این رو، به جای کاهش مشکلات مربوط به خارجی ها و مهاجرین، این مشکلات روز به روز در حال افزایش می باشد. جای تأسف است، چون اداره ی دولتی مهاجرت نمی تواند کارهای خود را به درستی انجام دهد از این رو، هر روز شاهد مشکلات جدی در این بخش می باشیم. به این معنی که مقررات مربوط به افزایش مدت حضور موقت شهروندان خارجی در کشورمان آشکارا به منبع رشوه و فساد تبدیل شده است. این موضوع باعث شده است که روند انجام کارها در این اداره به غایت به درازا بکشد و باعث نارضایتی شدید شهروندان خارجی شود.

مرکز فرهنگی قفقاز/ به نقل از قفقاز نیوز، روشن صفراف که دست راست و معاون فریدون نبی اف رییس اداره ی دولتی مهاجرت می باشد، با شهروندان خارجی در خارج از محل کار خود و به صورت غیررسمی و در مکان های به دور از نظارت، دیدار و ملاقات می کند و با آن ها از طرف رییس این ادره به معامله [غیر قانونی] می پردازد و در همه ی این ملاقات ها عنوان می کند که از طرف رییس مذاکره می کند.

خبرنگار خبرگزاری قفقاز خبر (قفقاز نیوز. آذ) در هفتم مارس 2014 م. خود شاهد زنده ی یکی از «عملیات» هایی که کارکنان اداره ی دولتی مهاجرت آذربایجان به انجام رسانده اند، بوده است. این «عملیات» را که در چارچوب هیچ قانونی نمی گنجد، خود روشن صفراف رهبری کرده است.

این خبرنگار عنوان می کند، 2 نفر از کارکنان این اداره، سید رضا تقوی فرزند اِلچوبیگ که از آذربایجانی های ایران می باشد برای بازگردانش به ایران از مرز بیله سوار، او را به این شهر می آورند و موقع انتقال به این شهر او را آن قدر آزار و اذیت می کنند که مجبور می شود به قصد خودکشی خود را از ماشین به بیرون پرتاب کند. در این کار، تقوی آسیب های جدی می بیند. وقتی کارکنان مزبور وضعیت رو به مرگ او را مشاهده می کنند با عجله وی را به بیمارستان «خیرماندلی» شهر بیله سوار منتقل می کنند.

خبرنگار مذکور اضافه می کند، در عرض چند دقیقه دادستانی، نیروهای پلیس و کارکنان اداره ی دولتی مهاجرت شهر بیله سوار بیمارستان خیرماندلی را به محاصره درمی آورند و تجمع کنندگان در آن جا را متفرق می کنند. وقتی وضعیت تقوی رفته رفته بدتر می شود، ریاست اداره ی دولتی مهاجرت او را به باکو می آورد و در بیمارستان (سِماشکو) بستری می کنند. کارکنان اداره ی دولتی مهاجرت بعد از یک روز در اقدامی که مطابق با هیچ قانون و انسانیت نبوده است، هم وطن مان را که در وضعیتی بحرانی بوده است مجدداً برای بازگرداندن به ایران به بیله سوار می آورند. این خبرنگار از این جا به بعد از ادامه ی این ماجرا بی خبر می باشد.

گفتنی است، تقوی به عنوان مکانیک اتومبیل های عادی در باکو مشغول به کار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا