آذربایجاناردبیل

حضور نمايندگان حوزه گردشگري سلامت استان اردبيل در جمهوری آذربایجان

هياتي از بخش گردشگري سلامت استان اردبيل به سرپرستي مالك اسدزاده دبير اتاق تعاون استان و جمعي از پزشكان متخصص و هيات مديره درمانگاه تخصصي بيماران سرطاني شفا پرتو استان اردبيل به جمهوري آذربايجان سفر كرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا ، محسن پاك آيين سفير ايران در جمهوري آذربايجان در ديدار با اين هيات با اشاره به ظرفيت هاي بالاي گردشگري استان اردبيل اظهار داشت :استان اردبيل از مزيت هاي فراواني براي سفر اتباع جمهوري آذربايجان به اين استان برخورداراست . از جمله اين ظرفيت ها مي توان به نزديكي اين استان به جمهوري آذربايجان و برخورداري از جاذبه هاي فراوان فرهنگي و اقتصادي اردبيل براي مردم مسلمان آذربايجان اشاره كرد.
وي افزود : امروز گردشگري سلامت از جمله‌ رو به رشدترين بخش‌هاي صنعت گردشگري جهان است كه موجب علاقه‌مندي بسياري از كشورها براي سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي در اين حوزه شده است. موضوع گردشگري سلامت يكي ديگر از ظرفيت هاي مفيد استان اردبيل است كه با توجه به حضور پزشكان حاذق و امكانات پيشرفته پزشكي در اين اين استان وهمچنين قيمت‌هاي مناسب ،مورد توجه مردم شريف جمهوري آذربايجان قرارگرفته است.
وي با تاكيد بر ضرورت توسعه اين بخش در استان و ايجاد تسهيلات لازم براي پذيرش بيماران خارجي در بيمارستانها و مراكز تخصصي ، بويژه بيماران آذري ، آينده حوزه توريسم درماني استان اردبيل را بسيار روشن و موفق ارزيابي كرد.
هيات گردشگري استان اردبيل سپس از كلينيك فوق تخصصي پزشكان ايراني تبريز مهر باكو بازديد و با امكانات اين مركز تخصصي كه در سه طبقه و بيش از دو هزار متر مربع زير بنا احداث و روزانه به دهها مراجعه كننده در بخش هاي مختلف آزمايشگاهي، فيزيوتراپي، سونوگرافي، اندوسكوپي و لابراتوار خدمات پزشكي ارايه مي دهد، آشنا شدند.
سيد فرج شهيدي رايزني بازرگاني سفارت ايران در باكو نيز در حاشيه اين ديدار به خبرنگار ايرنا گفت : استان اردبيل در زمينه‌ي تشخيص و درمان بيماري هاي صعب العلاج ، بويژه سرطان، از امكانات لازم و پيشرفته اي برخوردار است . اين استان روزانه پذيراي تعداد زيادي بيمار از جمهوري آذربايجان است؛ لذا با اطلاع رساني بهتر و همچنين تجهيز بيشتر مراكز درماني اين استان مي‌توانيم گام‌هاي موثرتري را براي توسعه بخش گردشگري سلامت استان برداريم .
وي ايجاد تسهيلات لازم از جمله توسعه‌ هتل‌هاي روزآمد و منطبق با استانداردهاي بين المللي ، تسهيل رفت و آمد هاي زميني و هوايي را از مهمترين اقدامات ضروري براي توسعه‌ گردشگري درماني استان اردبيل عنوان كرد .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا