اخباراردبیل

جایگاه علمی و معنوی حضرت زهرا(س) محصور به زمان و مکان نیست

امام جمعه اردبیل با بیان سیره و سلوک حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:‌ جایگاه علمی و معنوی حضرت زهرا(س) محصور به زمان و مکان نیست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در آئین عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: جایگاه علمی و معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) محصور به زمان و مکان نبود و این بانوی بزرگ عالم اسلام همانند حضرت علی(ع) قرآن در نطق و دل ایشان جاری بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان سیره و سلوک حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: هر چه تلاش برای ترویج این سبک و سیره در جامعه بیشتر باشد به همان میزان می‌توان جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی در امان نگه داشت.

وی با اشاره به مصائب و شکنجه‌های ائمه اطهار بیان کرد: ظلمی که در شناخت شخصیت دخت نبی اکرم(ص)  شده است کمتر از مظلومیت وی در زمان حیاتش نیست و این را می‌توان از فصاحت و بلاغت خطبه‌هایی که  قرائت کرده‌اند، دریافت.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) به دختران امروزی تصریح کرد: در این زمینه ما رسالت سنگینی داریم و باید تلاش کنیم تا با معرفی و شناساندن شخصیت و سبک و سیره زندگی این بانو جامعه‌ای متعالی را رقم بزنیم.

آیت‌الله عاملی عفاف و حجاب را از شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت زهرا(س) معرفی کرد و افزود: در صورتی که بتوانیم این ویژگی بارز را در بین زنان و دختران‌مان در جامعه بسط و گسترش دهیم می‌توانیم از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترفندها و نقشه‌های دشمنان برای نفوذ در خانواده‌های ایرانی گفت: باید خانواده‌ها در این زمینه هوشیاری لازم را داشته و تلاش کنند تا با تربیت درست و اسلامی فرزندان خود آنها را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا