آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی باکو را متحد استراتژیک این رژیم معرفی کرد

یوری بوچاروف، کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی که برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۱ آوریل به باکو سفر کرده است، در میزگرد بررسی مناسبات رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان در مرکز مطبوعاتی چندرسانه ای « اسپوتنیک آذربایجان »، باکو را متحد استراتژیک رژیم صهیونیستی معرفی کرد و ایران را حامی تروریسم خواند.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از« اسپوتنیک آذربایجان » این کارشناس اسراییلی گفت : « هم در جمهوری آذربایجان و هم در اسراییل ( رژیم صهیونیستی ) در سطوح مختلف حاکمیت ها، فکر مشابهی بیان می شود. در اسراییل می گویند جمهوری آذربایجان همکار راهبردی مان است. در جمهوری آذربایجان نیز مشابه همین بیان می شود. »
بوچاروف افزود : « تمامی کشورها براساس منافع خود در عرصه سیاسی رفتار می کنند. به همین علت نیز وقایع دنیا به سرعت تغییر می کند. »
این کارشناس اسراییلی افزود : « معیارهای دوگانه در سیاست کشورها ما را رنج می دهد. متاسفانه سیاست را و در کل ، همه چیز را تجارت مشخص می کند. سیاست نیز به سطوح پایین تنزل می کند.»
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی «ریپورت» ، این کارشناس اسراییلی گفت : « ارمنستان برای جمهوری آذربایجان خطر تروریستی ایجاد می کند. چرا ( ارامنه) در زمانی که جنگ جریان ندارد، آتش می گشایند و خرابکاری می کنند؟ خیلی از سازمان های سیاسی از طرف مراکزی، تامین مالی می شوند و باید ما به ازای پولی را که دریافت می کنند، بدهند. از این نظر ، در شرایط مشابهی قرار داریم و از شهروندان محافظت می کنیم و برای این کار، کاملا حق داریم. »
این کارشناس اسراییلی افزود : « جمهوری آذربایجان و اسراییل همکار راهبردی هستند و این همکاری تنگاتنگ، برخی کشورهای ثالث را ناراحت می کند. »
یوری بوچاروف درپاسخ به سوالی درباره حمله هوایی اسراییل به پایگاه هوایی حمص در سوریه گفت : « اسراییل در سوریه ، نه با رژیم بشار اسد، بلکه با گروهک های تروریستی ایران مبارزه می کند. اسراییل مخالف تمامیت ارضی سوریه نیست. ما می خواهیم در آنجا دولتی با حقوق کامل وجود داشته باشد. در دوره جنگ سی ساله با سوریه، در مرزهایمان هیچ گونه خرابکاری رخ نداد. ادعایی بزرگ مقابل سوریه و اسد نداریم. ما در مقابل ایران قرار داریم. بله، آنجا (حمص) بمباران شده است. شاید هم از طرف ما بوده است. اما، این سوال مطرح است که در آنجا پهپادهای ایران چه می کردند و چطور روسیه چهار ساعت مانده به بمباران، آن پایگاه را ترک کرد؟ »
همچنین به گزارش «آزاد اینفورم» ، این کارشناس اسراییلی درباره انتخابات جمهوری آذربایجان به سایت ویژه انتخابات ۲۰۱۸ ( sechki-2018.az ) گفت : « باز بودن جامعه جمهوری آذربایجان و بسته نبودن آن و همچنین فضای تساهل موجود در این کشور ، از وجود روند برقراری دموکراسی خبر می دهد. این، بطور طبیعی بر فرایند انتخابات تاثیر می گذارد. جمهوری آذربایجان هم اکنون در مسیر درست قرار دارد. من بطور مستمر با دوستانم در باکو تماس می گیرم. اکثر آنها رفاه و ثبات و توسعه در کشورتان را می ستایند . جالب است که دوستان آذربایجانیم در خارج از جمهوری آذربایجان نیز همین فکر را دارند. »
این کارشناس سیاسی افزود : « کشورتان جمهوری آذربایجان در منطقه ژئوپلتیک خیلی پیچیده ای قرار دارد. اما، هم اکنون جمهوری آذربایجان برای مقابله با هر تهدید خارجی توانایی دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا