اخبارایرانروسیه

کارشناس روس:رهنمودهای امام راحل (ره) در مبارزه با تروریسم بسیار راهگشا است

حیدر جمال رییس کمیته اسلامی روسیه،گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران رهنمودهای مهم و راهگشایی در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی دارند که می تواند در عصر حاضر بکار گرفته شود و بسیار موثر و نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش مرکز رهنگی قفقاز،جمال از کارشناسان سیاسی برجسته روسیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: امام راحل(ره) تروریسم را خطر بزرگی برای جامعه بشری و به ویژه کشورهای اسلامی می دانست و همیشه بر مبارزه موثر با این گروه ها تاکید داشت.

رییس کمیته اسلامی روسیه توضیح داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی تروریسم را بخشی از ابزار آمریکا و غرب برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک و منطقه ای خود می دانست و امت جهانی اسلامی را درمورد این خطر بزرگ هشدار می داد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که بیشترین فعالیت های تروریستی در کشورهای اسلامی صورت می گیرد و این وضعیت نشانگر توطئه غرب علیه امت اسلامی است. باید مراقب این تحرکات شیطانی بود که قلب جهان اسلام را هدف گرفته است.

جمال ادامه داد: مهم ترین توصیه امام راحل (ره) برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم ، انتشار حقایق در مورد دین اسلام

بود تا از این راه جوانان مسلمان جذب گروه های تروریستی نشوند.

اگر امروز در کشورهای اسلامی جوانان به گروه های تروریستی می پیوندند یکی از دلایل آن کم کاری علمای اسلامی است که باعث گمراهی مسلمانان می شود.

کارشناس مسلمان روس در ادامه به رویکرد غرب و آمریکا در کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی به حمایت از گروه های تروریستی و افراط گرا در کشورهای اسلامی می پردازند تا از آنها برای اهداف خود ازجمله علیه این کشورها استفاده کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در طول حیات پربرکت خود همواره بر لزوم توجه به مبارزه با تروریسم و هوشیاری سازمان های امنیتی در این مساله برای خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام تاکید خاص داشتند.

رییس کمیته اسلامی روسیه خاطرنشان کرد: ایران بارها از اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی ضربه خورده است و به همین دلیل نیروهای امنیتی این کشور تجربیات ارزشمندی در مبارزه با این گروه ها و افراط گرایان اسلام نما به دست آورده اند که با توجه و پیروی از فرمایشات ارزشمند امام راحل (ره) کسب شده است.

رییس کمیته اسلامی روسیه گفت: سازمان های امنیتی کشورهای اسلامی در کنار اقدامات روشنگرانه علمای مسلمان می توانند بازوی قدرتمندی در مبارزه با تروریسم باشند و در صورتی که با همکاری یکدیگر اقدام کنند مجموعه فعالیت های

آنها موثر خواهد بود و این همان چیزی است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاکید داشتند.

کارشناس روس ادامه داد: امروز توصیه های حضرت امام(ره) در مبارزه با تروریست ها برای جهان اسلام مهم و قابل اجرا است زیرا شاهد هستیم که کشورهای مهم اسلامی همچون سوریه و عراق هدف حملات تروریست ها قرار گرفته اند و دهها هزار نفر از مسلمانان این کشورها جان خود را از دست داده و صدها میلیارد دلار از سرمایه های امت اسلامی غارت شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش بزرگترین و خطرناک ترین گروه تروریستی است که کشتار مسلمانان را هدف قرار داده است. این گروه دست پرورده غرب اقدامات خود را با هماهنگی پنهانی با رژیم اشغالگر قدس انجام می دهد و در واقع بخشی از توطئه های تل آویو علیه جهان اسلام است.

جمال گفت: باید جوانان در کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان در مورد ماهیت پلید و شیطانی این گروه آگاه شوند و در این امر سازمان های تبلیغاتی و رسانه ها باید نقش پررنگ و تاثیرگذار برعهده گیرند.

وی افزود: توطئه کنونی استفاده از شعائر اسلامی توسط داعش و گروه های تروریستی مشابه آن نشانگر تاکتیک جدید دشمنان اسلام است که خطر آن به مراتب بیشتر از گروه های تروریستی غیراسلامی است و مسلمانان باید مراقب این توطئه باشند.

کارشناس روس در پایان خاطرنشان کرد: جوانان مسلمان باید بیشتر به مطالعه قرآن کریم و کتب اسلامی مربوط به اسلام معتدل بپردازند و در آن صورت می توانند با کمک علمای اسلامی ماهیت گروه های تروریستی همچون داعش را تشخیص دهند و در این امر دولت های اسلامی باید بدون توجه به منافع مادی و سیاسی خود، در راستای مصالح دین اسلام گام بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا