آذربایجاناخبارایرانعمومی

کارشناس انستیتوی شرق شناسی جمهوری آذربایجان: آمریکا قادر به توقف صادرات نفت ایران نخواهد بود

کارشناس ارشد انستیتوی شرق شناسی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا نمی تواند و عده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را عملی کند و اصولا قادر به انجام آن نیست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، صالح دوستعلی اف افزود: در شرایط فعلی اقتصاد جهان روابط و تعاملات اقتصادی میان کشورها به شکلی است که تلاش های آمریکا در این زمینه منجر به شکست خواهد شد و ایران صادرات نفت خود را همچنان ادامه می دهد.
وی یاد آور شد: برخی کشورها بلافاصله پس از بیانیه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر این که این کشور در صدد به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، ضمن اعتراض به آن اعلام کردند که از این تصمیم دولت واشنگتن پیروی نخواهند کرد و واردات نفت از ایران را ادامه می دهند.
دوستعلی اف با اشاره به این که آمریکا پس از انقلاب اسلامی طی سالهای طولانی تحریمهای متعددی علیه ایران اعمال کرده است، گفت: بر خلاف این همه تحریم ها جهان شاهد توسعه جمهوری اسلامی در همه زمینه ها شده است.
این کارشناس انستیتوی شرق شناسی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تحریم های جدید آمریکا ممکن است مشکلاتی مشخص برای رفاه مردم ایران ایجاد کند ولی نمی تواند از صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی جلوگیری کند.
دوستعلی اف همچنین در باره موضع گیری برخی کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف و آنان را کشورهای گوش به فرمان آمریکا عنوان کرد و گفت: چنین موضع گیری خصمانه نمی تواند نتیجه ای داشته باشد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا