آذربایجاناخبارایرانعمومیمصاحبه

کارشناسی سیاسی جمهوری آذربایجان: ترور مقام رسمی یک کشور برخلاف قوانین بین المللی است

یادگار صادیقلی گفت: ترور مقام رسمی یک کشور درست نیست زیرا این اقدام برخلاف قوانین بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری راکورس تی وی، شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از سوی نیروهای تروریستی آمریکا به یکی از خبرهای داغ مطبوعات جهان تبدیل شده است. تلاش بسیار زیاد حاج قاسم سلیمانی برای ریشه کن کردن گروه های تکفیری و داعش و تجزیه طلب به کابوس آمریکا و متحدانش تبدیل شده بود و آنها وی را به عنوان دشمن سرسخت خود در جهان و منطقه به حساب می آوردند. ولی سلیمانی با شهادت خود ثابت کرد می توان با امپریالیست و اشغالگر مبارز کرد و به اقتدار دست پیدا کرد.

این کارشناس افزود: اگرچه امروزه برخی از گرایش های ضد اسلامی با افکار ناسیونالیستی خود درصدد تخریب شخصیت قاسم سلیمانی هستند ولی تلاش آن ها در این زمینه بیهوده است، زیرا نه تنها این شهید والامقام در میان مردم ایران بلکه در میان سایر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان جهان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

یادگار صادیقلی، عضو حزب مساوات جمهوری آذربایجان در مصاحبه با راکورس تی وی درباره تنش بوجود آمده میان ایران و آمریکا گفت: فکر نمی کنم تنش بوجود آمده میان ایران و آمریکا منجر به جنگ شود، اما ترور قاسم سلیمانی به میزان قابل توجهی این تنش ها را افزایش داده است. در حال حاضر پیش بینی و پیامدهای این حادثه در منطقه دشوار است. پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرده و این ممکن است باعث احیا گروه های تروریستی در منطقه شود و مطمئنا هیچ کس دنبال احیا گروه های تکفیری در منطقه نیست. همچنین احیا گروه های تروریستی در منطقه نیز برای جمهوری آذربایجان خوب نیست.

وی در ادامه گفت: قاسم سلیمانی به عنوان فردی که با عملیات های مختلف باعث آزادی مردم از دست گروه های تکفیری در لبنان، سوریه و خاورمیانه شده است، شناخته می شود. مطالب و اظهارات منفی که از سوی برخی نیروها علیه سلیمانی انجام می شود شیطنتی بیش نیست. امروز در شبکه های اجتماعی بسیاری بدون تحقیق شایعاتی را مطرح می کنند و متاسفانه عده ای نیز آن را باور می کنند. بنده هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه از سوی قاسم سلیمانی  تهدیدی در مورد جمهوری آذربایجان صورت گرفته باشد را نمی دانم و مطالبی که در فیس بوک و شبکه های اجتماعی در این زمینه وجود دارد بی پایه و اساس است.

این کارشناس سیاسی افزود: آنچه به عنوان دیدگاه غرب در این موضوع مطرح می شود، مبهم است: به عنوان مثال، انگلیس از اقدام ایالات متحده حمایت کرده است، البته رفتار این کشور همیشه اینطور بوده است.

بنده شخصا تهدید و ترور یک مقام رسمی یک کشور را درست نمی دانم زیرا این اقدام برخلاف قوانین بین المللی است. نیروی قدس نیروی تروریستی نیست، بلکه به عنوان ساختار رسمی یک کشور شناخته می شود. این بهانه روش صحیحی برای متهم ساختن یک سازمان برای رویارویی با آن نیست.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا