آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

کارشناسان سیاسی جمهوری آذربایجان: باکو از اختلاف مقامات قره باغ و ارمنستان به نفع خود بهره برداری کند

کارشناسان سیاسی جمهوری آذربایجان به دولت این کشور توصیه کردند با استفاده از تشدید اختلاف نظر میان مقامات قره باغ کوهستانی و ایروان، مناقشه قره باغ را به نفع جمهوری آذربایجان حل کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه اینترنتی«آذ نیوز» جمهوری آذربایجان در گزارشی تحت عنوان «رویارویی ارمنی – ارمنی و فرصت طلایی برای قره باغ»، زائور محمدوف، رییس «باشگاه کارشناسان سیاسی» جمهوری آذربایجان گفت: آزاد شدن روبرت کوچاریان، رییس جمهوری اسبق ارمنستان از زندان که با سپردن وثیقه «باکو ساهاکیان»، حاکم قره باغ صورت گرفت، خطری بزرگ برای حکومت نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان است و به همین خاطر پاشینیان، مردم را به تظاهرات در خیابان ها فراخوانده است. همه سیاستمداران ارمنستان از «قره باغ» به عنوان برگ برنده برای باقی ماندن در حاکمیت استفاده می کنند. اکنون نیز پاشینیان می خواهد قره باغی ها را به سوی خود بکشد که مساله آسانی نیست.

قابیل حسینلی، مشاور پیشین دولت جمهوری آذربایجان نیز گفت: مردم ارمنستان با تظاهرات علیه آزادی روبرت کوچاریان، کار درستی می کنند. من فکر نمی کنم که مردم ارمنی بخاطر فراخوان پاشینیان به خیابان ها آمده باشند. ملت ارمنی با اراده خود به خیابانها آمده اند.

همچنین الخان شاهین اوغلو، مدیر موسسه تحقیقاتی اطلس با تاکید بر بروز اختلاف میان ارمنستانی ها و قره باغی ها از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان خواست از پیشنهاد نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مبنی بر تشکیل کمیسیونی در مجلس ارمنستان برای بررسی درگیری آوریل سال ۲۰۱۶ در قره باغ حمایت کند.

سایت آخار نیز در خبری تحت عنوان «جنگ ایروانی – قره باغی» به نقل از الچین میرزابیگلو، یک کارشناس سیاسی دیگر جمهوری آذربایجان نوشت: اتحاد باکو ساهاکیان و روبرت کوچاریان، حاکمیت نیکول پاشینان را ناراحت می کند و به همین علت پاشینیان ملت را به خیابان ها فراخوانده است. قبلا به نظر نمی رسید که وخامت اوضاع در ارمنستان تا این حد به طول بکشد. این بی تجربه بودن پاشینیان را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا