آذربایجانارمنستانتحليل ها

چرا سرکیسیان می‌خواهد علی اف دوباره رییس جمهور آذربایجان شود؟

سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان اذعان کرد که انتخاب دوباره الهام علیف به ریاست جمهوری آذربایجان به نفع  ارمنستان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت آزادلیق. آذ، این سخنان سرکیسیان، هم از طرف حاکمیت آذربایجان و هم از طرف حزب ینی آذربایجان(جدید)، بی جواب مانده است. چرا بایستی این سخنان از طرف سرکیسیان که در نسل کشی و قتل و عام مردم خوجالی دست داشته و از سوی هزاران طرفدار حقوق بشر مورد تنقیح و مواخذه قرار گرفته است بیان شود؟

دولت و نمایندگان حاکم که از ارمنستان بر علیه مخالفان خود استفاده  کرده و آنها را به ارمنی پرستی متهم می‌کنند و حتی در این باره اعضای حزب حاکم (ینی آذربایجان) به رییس شورای ملی، رستم ابراهیم بی اف اتهام ارمنی پرستی می‌دهند؟ چرا به سخنان سرکیسیان جوابی ندادند که چرا رییس جمهور ارمنستان از علیف حمایت کرده است؟

 نورالدین محمدلی، معاون حزب خلق جمهوری آذربایجان (AXCP) در این باره می‌گوید: الهام علیف برای ارمنستان بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آذربایجان در این برهه از زمان می‌تواند باشد. چرا که امروز آذربایجان به خاطر پتانسیل اقتصادی و شاخص‌های دیگری که در این زمینه دارد یکی از کشورهایی است که به صورت ملایم و نرمال پیشرفت می‌کند و ارمنستان می‌داند که در مبارزه اقتصادی با جمهوری آذربایجان مجبور به شکست است. از این جهت می توان اهداف تفکرات سرکیسیان را مورد بحث و بررسی قرار داد. با برقراری رویه غلط اقتصادی توسط الهام علیف، در واقع آذربایجان و ارمنستان در یک سطح از پیشرفت مشاهده می‌شوند. از طرفی چون برخی از اراضی آذربایجان در اشغال می‌باشد، میلیاردها سلاح قدیمی و بی کیفیت و از کار افتاده روسی خریداری می‌شوند که بلا استفاده بوده و هیچگونه فشاری علیه ارمنستان چه از لحاظ نظامی و چه سیاسی وارد نمی‌شود. حتی آذربایجان برای آزادی خاک خود از اشغال، حرکت جدی حقوقی و قانونی نیز انجام نمی‌دهد. از این منظر، تغییر حاکمیت در جمهوری آذربایجان بزرگ‌ترین تهدید برای ارمنستان می‌باشد.

بر اساس گفته‌های نورالدین محمدلی، در ارمنستان نه تنها سرکیسیان بلکه تمامی ارمنستان از این رژیم( حاکمیت فعلی جمهوری آذربایجان) راضی هستند. و باقی ماندن حزب حاکم بر مسند قدرت، یک پدیده کاملاً طبیعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا