آخرین اخبارآذربایجاناخبار

پیام نخست وزیر انگلیس به نشست سازمان موسوم به “مرکز بین المللی نظامی گنجوی” جمهوری آذربایجان در باکو

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیامی به نشست “دنیای پس از کرونا” در باکو که توسط سازمان موسوم به “مرکز بین المللی نظامی گنجوی” جمهوری آذربایجان، متشکل از سیاستمداران و متنفذان فراماسون و صهیونیست تشکیل شد، برای این مرکز که با بودجه جمهوری آذربایجان فعالیت می کند، آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان در این پیام که توسط فیلیپ بارکلی، سفیر انگلیس در باکو قرائت شد، آمده است:
رئیس جمهور محترم، الهام علی اف!
خوشحالم که بهترین آرزوهای خود را به شما و همه شرکت کنندگان در نشست امسال “مجمع جهانی باکو” مرکز بین المللی نظامی گنجوی برسانم. امیدوارم برنامه امسال نیز به اندازه برنامه های قبل موفق باشد.
سال آینده سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پادشاهی متحده ( انگلیس) و آذربایجان است. روابط ما در طول 30 سال گذشته توسعه یافته است و همکاری پادشاهی متحده و آذربایجان در دوره ارتقای خود قرار دارد.
ما بزرگترین سرمایه‌گذار شما باقی می‌مانیم، اما رابطه ما از این هم فراتر می‌رود.
پادشاهی متحده از نقش فزاینده آذربایجان در امور بین‌الملل و همچنین حمایت این کشور از مبارزه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و قاچاق مواد مخدر، ریاست جنبش غیرمتعهدها و کمک ارتش آذربایجان در تامین امنیت فرودگاه کابل در خروج های اخیر از این شهر استقبال می‌کند.
بزرگترین چالش بین المللی که با هم روبرو هستیم، تغییرات آب و هوایی است. این مجمع همزمان با COP26 برگزار می شود که فرصت مهمی برای دستیابی به هدف مشترک ما در محدود کردن گرمایش جهانی است. امیدوارم همزمان با ادامه COP26، آذربایجان نیز نقش خود را در دستیابی به نتایج بسیار موفق ایفا کند. من ارزش ویژه ای را که شما برای “انرژی سبز” قائل هستید و برنامه های شما را برای افزایش نقش انرژی های تجدیدپذیر در آذربایجان، تحسین می کنم. شرکت بی پی ( شرکت نفت انگلیس BP که دارنده امتیازات بزرگ نفت و گاز در جمهوری آذربایجان است)، شریک استراتژیک شما در 27 سال گذشته، می خواهد از این انتقال در آذربایجان بیشتر حمایت کند.
پادشاهی متحده به حمایت از صلح و ثبات در قفقاز و همچنین حل و فصل مسائل پس از جنگ ادامه می دهد. من از اخبار کشته ها و مجروحان بر اثر مین و مهمات منفجر نشده وحشت دارم. در پادشاهی متحده – هم به عنوان یک دولت و هم به عنوان شرکت های بریتانیا – ما با حمایت از برنامه ملی مین زدایی آذربایجان و اقدامات مین گذاری UNDP، در آگاهی بخشی درباره خطر مین و ارائه تجربه مان در سطح جهانی، در رسیدگی به این چالش ها مشارکت می کنیم.
پادشاهی متحده از همه کشورهای منطقه می‌خواهد تا برای امضای موافقت‌نامه‌های مربوطه، به‌ویژه کنوانسیون منع مین‌های ضدنفر، گام بردارند.
من همچنین همه کشورها را تشویق می کنم که برنامه اقدام ملی درباره زنان، صلح و امنیت تصویب کنند و نقش ویژه زنان را در ایجاد صلح شکل دهند. از این فرصت استفاده می‌کنم و به زنانی که نقش ویژه‌ای در جامعه آذربایجان دارند، برندگان جایزه دانش‌آموختگان “شورای بریتانیا”، و به فعالیت های “وندی مورتون”، وزیر دولت بریتانیا در امور همسایگی اروپا و آمریکا، که از نقش زنان در آذربایجان حمایت می کند و به همکاری مان در راستای تامین منافع شهروندانمان تحرک می بخشد، ادای احترام می‌کنم!
پادشاهی متحده (انگلیس) شریک قابل اعتماد آذربایجان است و همینطور هم خواهد ماند. برای توسعه پایدار مشارکت مان در سال های آینده امیدوارم.»
گفتنی است “مرکز بین المللی نظامی گنجوی”، سازمانی است که دولت جمهوری آذربایجان با اختصاص بودجه کلان و عضویت دولتمردان پیشین کشورهای مختلف که از شهرت و نفوذ برخوردارند و با مراکز تولید فکر غربی و صهیونیستی و فراماسونی در ارتباطند، به منظور تبلیغ و ترویج افکار و سیاست های خاص باکو و کسب نفوذ و وجهه در سطح جهانی تشکیل داده است و اجلاس های سالانه یا دوسالانه تحت عناوینی نظیر “مجمع باکو” و… برگزار می کند.
در حالی که در این حرکت های سیاسی از نام و شهرت نظامی گنجوی، شاعر شهیر فارسی سرا برای کسب اعتبار برای باکو و شرکت کنندگان استفاده می شود، در این مجمع ها هیچ گونه اقدامی برای شناخت و معرفی و پاسداشت واقعی و صادقانه نظامی گنجوی صورت نمی گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا