آذربایجاناخبارایران

پیام سال ٢١۰٧ الهام علی اف به آذریهای جهان!؟

رييس جمهوري آذربایجان در پيامي به مناسبت ٣١ دسامبر، آذري هاي جهان را «ملزم» به تامين منافع باکو دانست!

الهام علي اف، رييس جمهوري آذربایجان با صدور پيامي به مناسبت روز ٣١ دسامبر که در اين کشور به عنوان «روز همبستگي آذري هاي دنيا» نامگذاري شده است، تمامي آذري هاي دنيا را  به تلاش براي تامين منافع جمهوري آذربايجان فراخواند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل پايگاه اينترنتي «مدرن» ، در پيام الهام علي اف آمده است : « هم وطنان عزيز ! هم نژادان محترم!  ٣١ دسامبر، روز همبستگي آذربايجاني هاي دنيا، همه ساله به عنوان نماد اتحاد معنوي تمامي هم نژادانمان برگزار مي شود. » علي اف افزوده است : « دولت جمهوري آذربايجان با عمل به نصايح حيدرعلي اف، رهبر ملي ، به سرنوشت هموطناني که در ساير کشورها سکونت دارند، توجه جدي دارد و به موضوع سازمان دهي حول محور حفظ حقوق آنها و اتحاد ملي – معنوي ، اهميت ويژه اي مي دهد. شايسته تقدير است که هم نژادان (آذري) ساکن کشورهاي خارجي، روابط خود با جمهوري آذربايجان را تقويت  مي کنند و محبت و صداقت خود به وطن را به نمايش مي گذارند.

برگزاري چهارمين گردهمايي سراسري آذربايجاني هاي دنيا در ماه ژوئن ٢۰١۶ در باکو، در مسير تحکيم هرچه بيشتر اتحاد هم وطنانمان و توسعه فعاليت سازمان هاي دياسپورا، واقعه مهمي بود. ترديدي نيست که هم نژادانمان در جهت اجراي وظايف تعيين شده در اين گردهمايي ، با عزم جدي تلاش خواهند کرد و (در اين راه) از  نيرو و توانايي هاي خود دريغ نخواهند کرد. با افتخار تاکيد مي کنم که در ماه اکتبر امسال ٢۵ سالگي استقلال دولت جمهوري آذربايجان برگزار شد. در دوره اي که سپري شد،  ظرفيت اقتصادي شکل گرفته ، پيشرفت اجتماعي که به آن دست يافته ايم و ثبات اجتماعي – سياسي ، موجب حفظ کشورمان در مقابل مخاطرات بحران مالي – اقتصادي جهاني شده است.

همه پرسي تغييرات قانون اساسي در ٢۶ سپتامبر امسال، يک بار ديگر سطح توسعه جامعه مان را به نمايش گذاشت. شهروندان جمهوري آذربايجان با نمايش بلوغ سياسي عالي، به اين تغييرات که  امکانات جديدي را براي تحکيم پايه هاي دولت  و  حفظ حقوق و آزادي هاي انساني فراهم مي کند، رأي دادند. باور دارم که تمامي هم نژادانمان ، با فعاليت همگام، يک بار ديگر قدرت ناشي از صداقت ناگسستني به سرزمين مادري آذربايجان را افزايش خواهند داد و  براي دفع هرچه سريع تر تجاوز نظامي ارمنستان به عنوان تنها مشکل اخلال کننده در توسعه مان ، امکان احياي تماميت ارضي کشورمان را  فراهم خواهند کرد.  در ماه آوريل امسال، در نتيجه حوادثي که براثر خرابکاري نظامي ارمنستان در خطوط جبهه روي داد، نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان، مقاصد حيله گرانه دشمنان را خنثي کردند و به اثبات رساندند که براي آزادسازي اراضي مان در هر لحظه، آمادگي کامل دارند.  موضع برحق جمهوري آذربايجان به تدريج در جامعه بين المللي حمايت هاي بيشتري را کسب مي کند. ارمغان هايي که کشورمان به تشويق گفتگوي فرهنگ ها و حل مسايل انساني در جهان بخشيده است و احترام کشورمان به ارزش هاي چندفرهنگ گرايي و سنت هاي تساهل ، موجب  احترام عميق جهاني به ملت مان شده است.  هم اکنون جمهوري آذربايجان به دوره اي بسيار مسئولانه در توسعه خود قدم گذاشته است.  ما با هدف شکوفا شدن وطنمان و افزايش قدرت و تحکيم حق حاکميت آن، وظايف مهمي را  به عهده گرفته ايم.  براي اجراي همين وظايف، تمامي هموطنان از جمله هم نژادان ساکن خارج بايد براي اتحاد تنگاتنگ ، حفظ منافع ملي مان صرف نظر از محل سکونت شان و مقابله اصولي با اعمال مخرب محافل ضدآذربايجاني، مبارزه کنند.  به مناسبت روز همبستگي آذربايجاني هاي دنيا ، از صميم قلب به شما تبريک مي گويم و براي همگي تان  سعادت و فراواني و موفقيت در کارهايتان را مسألت مي کنم. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا