آذربایجاناخبارایراننارداران

اربعین شهدای نارداران جمهوری آذربایجان در مسجد امام صادق(ع) تبریز برگزار شد/تصاویر

گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای قصبه نارداران جمهوری آذربایجان با حضور خود جوش و مردمی مردمان تبریز برگزار شد،

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،شامگاه دیروز(سه شنبه) مسجد امام صادق (ع) ولی عصر تبریز، میزبان مراسم اربعین شهدای حوادث اخیر قصبه نارداران جمهوری آذربایجان بود. مراسمی مردمی و خود جوش در حمایت از مردم مظلوم که تنها جرمشان را می توان شیعه بودن دانست. مردمان تبریز در اولین روزها پس از شهادت پنج تن از اهالی نارداران در حمله پلیس این کشور به این منطقه، در سالروز وفات پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تجمعی با شکوه در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز داشتند که نشان از همدردی با برادران مسلمان خود در آن سوی رود ارس بود.

طلبه ای جوان از جنس شیعه نارداران 

اولین سخنران مراسم، شیخ توحید لنکرانی بود، طلبه ای جوان از اهالی نارداران، یکی از جنس مبارزان شیعه جمهوری آذربایجان. او در ابتدا نمی تواند احساسات خود را از بر پایی چنین مجلسی پنهان کند و می گوید: من دستان شما را می بوسم که ما را تنها نگذاشتید و فریاد رس مظلومان جمهوری آذربایجان شدید، امروز مردم نارداران تنها نیستند چون برادران آنها در تبریز و آذربایجان با آنان همدرد و همدل هستند.

شیخ توحید لنکرانی این چنین ادامه می دهد: من هم فردی از اهالی نارداران هستم، مبارزه کرده ام، زندانی شده ام و امروز در محفل شما هستم تا قدردان فریاد رسی شما باشم.

جریانات اخیر صرفا یک حادثه نیست 

او جریانات نارداران جمهوری آذربایجان را یک حادثه نمی داند و می گوید: تمامی اتفاقاتی که  در دنباله هم واقع می شود پشت صحنه ای دارد. آذربایجان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از مجموعه کمونیستی جدا شد، مردم خواستند به هویت شیعی خود بازگردند و دیگر مراسم  عزاداریحسینی که در روزگار کمونیستی، چند ده نفره برگزار می شد، تبدیل به مراسم میلیونی شیعیان شده بودکه سال به سال نیز بر تعداد عزاداران افزون می شد.

جمعیت میلیونی که فریاد هیات من الذله سر می دهند و می خواهند آزاده زندگی کنند. مردم شیعه کار را بجایی رساندند که  سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان  که روزگاری می گفت که”ما در باکو چنان راحت هستیم که در تلاویو آنچنان نیستیم” و نسبت جمهوری آذربایجان به اسرائیل را به مثابه لبنان برای ایران می دانست، جمهوری آذربایجان را برای شهروندان خود نا امن اعلام کرد.

روایتی از روند مبارزاتی مردمان شیعی جمهوری آذربایجان

روزگاری خواستند عزاداری حسینی را ممنوع کنند اما مقاومت و مبارزه مردمی اجازه این کار را به حکومت نداد. بعدها خواستند پخش اذان از ماذنه مساجد را ممنوع کنند اما باز نتواستند بر غیرت دینی مردم فائق آیند. خواستند مساجد را تخریب کنند، گرچه توانستند دو مسجد را بی سر و صدا تخریب کنند اما بر سر موعد تخریب مسجد سوم که به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) مزین بود، مردم قیامی کردند که حکومت از خواست خود منصرف شد. بعدها خواستند قانون ممنوعیت حجاب را در مجلس تصویب کنند اما با مجاهدت علما، مبارزه و زندانی شدن، این عمل نیز به سرانجام نرسید.

 پروژه ای برای حذف شیعیان

طلبه آذربایجانی حوادث نیجریه، آذربایجان، بحرین، یمن و اعدام شیخ نمر را با یکدیگر مرتبط می داند و از پروژه ای برای حذف شیعیان سخن می راند و می گوید: چگونه می شود که حکومت نیجریه از بوکو حرام احساس خطر نمی کند اما شیعیان را به راحتی کشتار می کند؟! چگونه است که حکومت جمهوری آذربایجان از عوامل داعش و النصره در این کشور احساس خطر نمی کند ولی شیعیان را مورد هجوم قرار می دهد؟!

ما را خارجی می خوانند

او از پروژه دروغین رسانه ای حکومت آذربایجان در موعدقبل از حادثه نارداران پرده بر می دارد و می گوید: پیش از هجمه به نارداران رسانه های حکومتی عکس حاج طالع باقر اف را در کنار عکس ابوبکر بغدادی و ملاعمر نشان می دادند و به دروغ از این عالم شیعه به عنوان نماینده داعش نام می بردند تا افکار عمومی را برای برخورد با شیعیان آماده کنند و شیعیان را ترورسیت بنامند.

در قسمت های آخر سخنرانی بغض شیخ می ترکد و از مظلومیت شهدای ناردارانی می گوید: ما نتوانستیم هیچ تشییعی برای شهدای خود برگزار کنیم، شهدای خود را نتوانستیم دفن کنیم و بر سر مزارشان گریه کنیم، این همان تکرار صحنه کربلا بود که اجازه دفن شهدا را ندادند و اهل بیت را خارجی خواندند، اینها نیز ما را خارجی و تروریست خواندند و اجازه دفن شهدا را ندادند.

چرا پان ترک ها سکوت کرده اند؟! مگر اینها ترک نیستند؟!

شیخ توحید لنکرانی قومیت طلبان و پان ترک ها را مورد خطاب قرار می دهد و می گوید: کجا هستند این پان ترک ها؟ چرا سکوت کرده اند در برابر این جنایات؟ آیا این ها ترک نبود؟! شما که برای هر بهانه ای جنجال به پا می کنید و قومیت را بهانه قرار می دهید، چگونه در برابر این جنایت سکوت کرده اید؟!

توصیه ای به مردم ایران: قدر ولایت فقیه را بدانید

او در پایان سخنانش از طرف مادران و خواهران شهدا برای برپایی این مراسم یاد بود، تشکر می کند و و توصیه ای دارد و آن توصیه ای است برای قدر دانستن نعمت ولایت فقیه است، گویی او بیشتر از ما از این نعمت شناخت دارد زیرا در حکومتی غیر دینی زیست کرده است، او ولایت فقیه را عامل دفاع از حریم اهل بیت و مسلمانان در برابر کفر و الحاد و صهیون می داند.

دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا

حجت الاسلام برگی دیگر سخنران این مراسم یاد بود بود. او با نقل حدیثی از امام رضا (ع) تولی و تبری را تنها عملی عنوان می کند که صرفا برای خداوند متعال انجام می شود و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را دلیل برگزاری مراسم اربعین شهدای نارداران می داند.

ولایت سفیه، مشکل کار مسلمین

او با اشاره به سخنان اخیر عالم مصری که اشاره به وضعیت بحرانی و اسفناک جهان اسلام داشت، می گوید: جهان اسلام و کشورهایی که اکنون دچار بحران هستند تنها یک درد دارند و آن حاکمیت ولایت سفیه است. اگر در جریان منا بیش از هفت هزار مسلمان کشته می شوند، پادشاه سعودی با سران کفر جام شراب می نوشد و عربستان نه تنها دشمن صهیونیست ها نیست بلکه متحدی مهم برای آنهاست، از برای این است که ولایت سفیه برقرار است.

روایتی از شیعه شدن شیخ زکزاکی

خطیب مشهور تبریزی در ادامه از شیخ زکزاکی می گوید و داستان شیعه شدن وی را مرور می کند و این چنین ادامه می دهد: شیخ زکزاکی سنی مالکی بود که زمانی که محضر حضرت امام خمینی را درک کرد دگرگون شد و تصمیم گرفت تا شیعه شود زیرا که حضرت امام او را به شیعه فرانخوانده بود و صرفا از او خواسته بود بر اساس قرآن تبلیغ کند، او بعد ها با تحقیق  و تدبرشیعه می شود و جمعیت چند هزار نفری شیعیان نیجریه را به جمعیتی میلیونی تبدیل می کند تا جایی که این جمعیت خمینیون نام می گیرد و اگر امروز باز حکومت و ارتش نیجریه به این جمعیت تهاجم می کند و بسیاری را شهید می کند از برای این است که ولایت سفیه برقرار است.

ذوب در کمونیسم به دامان اسلام بازگشت

او در ادامه به دوران کمونیستی شوروی اشاره می کند و وضعیت جمهوری آذربایجان را قبل و بعد از فروپاشی شوروی مرور می کند: آذربایجان در کمونیسم ذوب شده بود و هیچ کس فکر هم نمی کرد که تا سالیان دراز حتی ذره ای از تفکر اسلامی در ذهن مردمان این دیار خطور کند، اما شوروی فرو می پاشد و مردم مسلمان دوباره به دامان اسلام باز می گردند و شخصیت هایی چون حاج علی اکرام، حاج باقر صمد اف و … به منصه ظهور می رسند.

به جرم مسلمانی، به اتهام کذب قاچاق مواد مخدر

حجت الاسلام برگی در ادامه به روش برخورد حکومت با اسلام گریان جمهوری آذربایجان اشاره کرده و می گوید: در ابتدا حکومت به نام اسلام گرایی افراد را زندانی می کرد، اما زمانی که دریافت این عمل باعث محبوبیت مردمی علما می شود، تصمیم گرفت به اتهام کذب قاچاق مواد مخدر عالمان شیعه را محبوس کند تا افکار عمومی را منحرف نماید، اما مردمان بخوبی عالمان خود را می شناسند و هرگز این ترفند حکومت برای جدایی مردم از عالمان شیعه کارگر نمی شود.

محرومیت از اسناد هویتی به جرم حفظ حجاب

او در ادامه از محرومیت زنان و دختران آذری از حق دریافت شناسنامه و پاسپورت می گوید: زنان و دختران آذربایجانی از برای غیرت دینی و حفظ حجاب از دریافت شناسنامه و پاسپورت محرومند زیرا که برای دریافت این اسناد هویتی  بایدعکس بی حجاب خود را تحویل ادارات دهند. این کدامین آزادی و حقوق بشر است که زن و دختر آذری از اسناد هویتی محرومند؟!

کریسمس تعطیل، عاشورا مرخصی ممنوع!!!

این چه کشور اسلامی است که روز کریسمس تعطیل رسمی است اما روز عاشورا نه تنها تعطیل نیست بلکه حتی کارمندان حق مرخصی ندارند، مبادا در مراسم عزاداری شرکت کنند؟! این کدامین کشور شیعی است که حق پخش اذان از ماذنه داده نمی شود؟!

خیابان صهیون نهاد به نام امام روح الله

حجت الاسلام برگی از نارداران می گوید: نام خیابان های این منطقه به نام نامی اهل بیت مزین است و با اینکه حکومت همواره سعی در تغییر نام خیابانها دارد اما مردم همچنان مقاومت می کنند و اجازه تغییر نمی دهند، جالب است بدانید خیابانی که صهیونیست ها آن را در نارداران بنا کرده اند، توسط شیعیان به نام امام خمینی(ره) نام گذاری شده است!

او در پایان به جریان نفوذ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره می کند و می گوید: اگر خدای ناکرده نسبت به  جریان نفوذ حساس نباشیم و انتخابات را سهل و آسان بگیریم در صورت نفوذ نه ایران و ایرانی که تمامی مسلمانان با انحراف از مسیر حق جمهوری اسلامی آسیب خواهند دید. این روزها چه پول هایی که خرج نمی شود! علامه سازی هایی که انجام نمی شود و… باید هوشیار بود و فرصت را غنیمت شمرد چون دیگر فرصتی برای اشتباه وجود ندارد و از جریان نفوذ کل اسلام ضربه خواهد دید.

آیت الله مجتهد شبستری همدرد با مظلومان نارداران

حاشیه پررنگتر از متن این بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از ابتدا در مراسم حاضر بود تا به عنوان عالی ترین مقام استانی و عالمی دینی همدردی و همدلی خود را با شیعیان مظلوم نارداران نشان دهند و این پیامی مهم بود برای حکومت جمهوری آذربایجان و

tabrizebidar139410152242341452021154ir9 tabrizebidar139410152243091452021189ir9 tabrizebidar139410152244281452021268ir9 tabrizebidar139410152245111452021311ir9 tabrizebidar139410152246021452021363ir9 tabrizebidar139410152246371452021400ir9 tabrizebidar139410152247111452021431ir9 tabrizebidar139410152248151452021497ir9 tabrizebidar139410152248491452021529ir9 tabrizebidar139410152249471452021587ir9 tabrizebidar139410152251341452021694ir9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا