آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

پنج کشور حاشیه خزر برای حفاظت از آبزیان در باکو گرد هم آمدند

نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر، در دومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده این پهنه آبی ، در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان گردهم آمدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نمایندگان پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه ،ترکمنستان و قزاقستان، روز پنجشنبه در این اجلاس، راهکارهای حفاظت بهینه منابع زنده دریای خزر و همکاری های مشترک در این زمینه را بررسی کردند.
نمایندگان پنج کشور ساحلی خزر در این اجلاس همچنین ، همکاری مشترک در مبارزه با صید غیر مجاز آبزیان دریای خزر، گزارش کشورها درباره استفاده از سهمیه صید منابع زنده دریای خزر، نتایج کارهای انجام گرفته در زمینه باز پروری و حفاظت ذخایر ماهیان در سال ۲۰۱۷ میلادی را بررسی کردند.
بررسی وضعیت منابع زنده دریای خزر بر اساس تحقیقات انجام گرفته از سوی کشورهای ساحلی ، تایید توصیه های در زمینه سهمیه بندی صید منابع زنده دریای خزر برای سال ۲۰۱۹ میلادی، بررسی صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر ، تدوین برنامه همکاری علمی و فنی و روش های تکثیر ماهیان خاویاری در واحد های پرورش مصنوعی ماهیان از موضوعات مورد مذاکره در این اجلاس بود.
همچنین در این اجلاس مقرر شد که جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۹ ریاست دوره ای «کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر» را به مدت دو سال بر عهده خواهد داشت.
ایران سال آینده همچنین میزبان سومین اجلاس این کمیسیون خواهد بود.
در این اجلاس مرتضی مهران پور رییس گروه امور بین المللی و سازمان تخصصی شیلات ایران به نمایندگی از کشورمان حضور داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا