آذربایجاناخبارعمومی

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با علی‌اف؛با وضع موجود نمی‌توان در بحران قره‌باغ به نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کرد

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای آذری خود وضع موجود در قره باغ را  عامل مهم در  نتیجه نرسیدن  گفتگوها بیان نمود .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از منابع آذری؛ فرانسوا اولاند و الهام علی اف در کاخ الیزه دیدار کردند که در ادامه این دیدار توافقنامه‌های همکاری در موضوعات حمل و نقل، ارتباطات، فن آوری و خدمات عمومی بین آذربایجان و فرانسه امضاء شد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در خصوص اقدام «غیر دیپلماتیک» مقامات هلند در جلوگیری از سخنرانی وزرای تُرک در این کشور و راه ندادن فاطمه کایا وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه به کنسولگری کشورش در روتردام، اظهار داشت:هم ما به ترکیه و اروپا احتیاج داریم و هم ترکیه به اروپا احتیاج دارد. در این موضوع نیز مانند دیگر موضوعات باید راه گفتگو و مذاکره را در پیش گرفت.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با اشاره به گفتگوی دو رئیس جمهور در خصوص مناقشه قره‌باغ، خاطر نشان کرد:با وضع موجود نمی‌توان در بحران قره‌باغ به نتیجه‌ای رسید. درگیری‌ها نباید مدت طولانی ادامه داشته باشد،در اجلاس گروه مینسک نیز تلاش‌هایمان در خصوص شروع دوباره گفتگوها را انجام داده ایم.

علی‌اف نیز با اشاره به وضع موجود در خصوص قره‌باغ تصریح کرد: “ارمنستان باید از مناطق اشغال شده خارج شود،کشورهای گروه مینسک مورد قبول نبودن وضع موجود را خاطر نشان کردند، اما ارمنستان به رعایت این موضوع میلی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا