اخباراردبیلترکیه

پرواز اردبیل – استانبول برقرار می‌شود

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: به صورت آزمایشی پرواز اردبیل – ترکیه به مقصد استانبول از فرودگاه اردبیل برقرار می‌شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، سیدفخرالدین هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: فرودگاه اردبیل در راستای انجام دقیق رسالت خود آماده‌سازی زیرساخت‌های مربوط به صنعت هوایی را شروع کرده و ادامه دارد که بر همین اساس فرودگاه اردبیل از نظر تجهیزات و میزان پذیرش مسافر یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.
وی گفت: در دوباند فرودگاه اردبیل سیستم ILS به منظور ایمنی هر چه بیشتر پرواز نصب شده که هم‌اکنون 2 باب ترمینال در فرودگاه اردبیل با مساحت‌های 1300 و 2300 مترمربع فعال است که از این ترمینال‌ها برای پروازهای داخلی و پروازهای عتبات عالیات و حج استفاده می‌شود.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: ترمینال مخصوص پروازهای خارجی نیز با مساحت 7500 مترمربع در فرودگاه اردبیل احداث می‌شود که بعد از عملیاتی‌شدن این ترمینال نیز، فرودگاه اردبیل با دارا بودن 13000 مترمربع ترمینال توانایی پذیرش مسافران بیش‌تری را دارد و نیز آمادگی پذیرش 24 ساعته پروازها را داریم.
هاشمی تصریح کرد: تجهیز فرودگاه اردبیل می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری و جذب مسافر برای استان اردبیل حائز اهمیت باشد که بر همین اساس با شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم به بهترین نحو از ظرفیت فرودگاه اردبیل استفاده کنیم.
وی بیان کرد: شرکت تهران گشت طلایی برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری در استان اردبیل، تفاهم‌نامه‌ای با استانداری امضا کرده است که با توجه به این موضوع مذاکراتی با این شرکت داشتیم که قرار بر این شد 2 پرواز به صورت چارتری در مسیر اردبیل – تهران و بالعکس برای فرودگاه اردبیل دایر کنند.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: شرکت ایران ایرتور انجام این پروازها را بر عهده دارد که روز‌های شنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود و در صورت استقبال مردم استان تعداد این پروازها به صورت روزانه افزایش می‌یابد.
هاشمی افزود: هواپیمایی که برای این پروازها در نظر گرفته شده است ظرفیت 150 نفر را دارد که هر هفته حداقل 600 نفر به وسیله این پروازها از فرودگاه اردبیل ترانزیت می‌شوند که حتی اگر 20 درصد این مسافران گردشگر باشند برای صنعت گردشگری استان اردبیل بسیار مفید است.
وی بیان کرد: با چند شرکت هواپیمایی خارجی رایزنی داشتیم که پرواز در مسیر اردبیل – ترکیه به مقصد استانبول به صورت آزمایشی انجام شود که پرواز چارتری در مسیر ترکیه و یا باکو انجام شود چرا که میزان مسافران ورودی از آذربایجان به اردبیل زیاد است.
انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا