آذربایجاناخبارایرانعمومی

پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ»:ایران از جمهوری آذربایجان می خواهد در اسراییل سفارتخانه دایر نکند

پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ» نوشت ایران از جمهوری آذربایجان می خواهد در اسراییل سفارتخانه دایر نکند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ویرتوالاذ به نقل از «فارس نیوز» نوشت : « محمد علی آل هاشم، نماینده رهبر عالی دینی ایران در استان آذربایجان شرقی در دیدار با نمایندگان رسانه های کشورهای اسلامی(هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان) گفت برخی از کشورها برای دور کردن ایران و جمهوری آذربایجان از یکدیگر تلاش می کنند. به همین علت، ما جمهوری آذربایجان را به پرهیز از حیله های دشمنان فرا می خوانیم.»
ویرتوالاذ افزود : « وی گفت رسانه ها می توانند دو کشور را به هم نزدیک کنند. اسراییل برای مسلمانان خط قرمز است و ما از جمهوری آذربایجان می خواهیم که هیچ گامی برای برقراری مناسبات با اسراییل برندارد. گفته می شود جمهوری آذربایجان می خواهد در اسراییل سفارتخانه دایر کند، اما این کشور نباید این کار را بکند. »
وی همچنین گفت:« روابط سیاسی و اجتماعی میان ایران و آذربایجان بر پایه اعتماد برقرار شده است، اما سیاست دشمنان نگران کننده است.»
این ، نخستین تلاش نمایندگان رهبری دینی ایران برای دعوت از جمهوری آذربایجان به پرهیز از مناسبات با اسراییل نیست. در دسامبر سال گذشته به هنگام سفر بنیامین نتانیاهو به باکو، سید مهدی قریشی، نماینده روحانی استان آذربایجان غربی ، این سفر را غیرقابل قبول نامید. سید حسن عاملی، نماینده روحانیت در اردبیل نیز گفته بود همسایگی با ایران، تنها علت تمایل اسراییل به رابطه با جمهوری آذربایجان است.
همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» با انتشار همین مطلب ، افزوده است، مجتهد شبستری، سلف آل هاشم در آستانه سفر نتانیاهو به باکو خواهان لغو این سفر شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا