آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبی

برگزاری همایش تجارت و سرمایه خارجی در بخش کشاورزی قفقاز و آسیای مرکزی در باکو

کارشناسان کشاورزی منطقه قفقاز و آسیای مرکزی در یک همایش بین المللی در باکو بر اهمیت و نقش همکاری با شرکای خارجی برای توسعه بخش کشاورزی در کشورهایشان تاکید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان ، همایش تجارت و سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی قفقاز و آسیای مرکزی با حضور ۵۰ کارشناس از کشورهای جمهوری آذربایجان ، آمریکا ، آلمان ، گرجستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، هلند ، ایتالیا ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، پاکستان و اسلوونی ، در باکو برگزار شد.
«یکاترینا کریوونوس» کارشناس بخش صادرات و بازاریابی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در این همایش طی گزارشی در باره سیاست بازرگانی در بخش کشاورزی و «کاترینا گویچوک شرود » نماینده بانک جهانی درباره فرصت های صادرات از کشورهای آسیای مرکزی به چین بحث کردند.
همچنین کارشناسان آلمانی، مطالعات علمی انجام گرفته در بخش کشاورزی را مطرح کردند و اهمیت همکاری با شرکای خارجی در این حوزه را یاد آور شدند.
بنا به این گزارش ، «ولایت ولی اف» رئیس موسسه مطالعات علمی اصلاحات اقتصادی جمهوری آذربایجان، طی سخنانی در باره اجرای نقشه راه توسعه بخش کشاورزی در این کشور گزارشی را ارایه کرد.
وی، همچنین در باره اقدامات جمهوری آذربایجان برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گسترش صادرات محصولات کشاورزی و نیز اجرای مطالعات علمی در این حوزه بحث کرد.
تولید و صادرات محصولات کشاورزی ، فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و امنیت غذایی از مسائل مورد بررسی در این همایش بین المللی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا