آذربایجاناخباراردبیلایران

پایانه مرزی بیله‌سوار جزو پنج مرز برتر کشورمان می باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۳۹ هزار و ۳۰۷ نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ناصر نصیری صبح امروز در بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: تلاش برای توسعه مبادی ورودی از پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد نه تنها برای مردم یک منطقه بلکه برای کل کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این مرزها در جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رویکرد دولت در شهرستان بیله‌سوار ارائه برنامه‌های راهبردی در کنار برقراری آرامش و امنیت در مرزها توسعه و تسهیل روند تجارت و صادرات و خدمات رسانی و ساماندهی مسافران آذری از مرز بیله‌سوار است.

نصیری بیان کرد: پایانه مرزی بیله‌سوار جزو پنج مرز برتر کشور بوده و از لحاظ تردد ناوگان سواری رتبه دوم کشوری و از لحاظ ضریب اشغال صندلی ناوگان عمومی مسافری رتبه نخست کشوری را داراست و با توسعه مناسبات و سفر مقامات عالی کشور به جمهوری آذربایجان این روابط در دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف تقویت شده است و این مناسبات باعث توسعه بهره‌وری گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله‌سوار در 9 ماهه امسال 130 هزار تن بوده است، گفت: صادرات محصولات از گمرک بیله‌سوار 68 درصد افزایش داشته است و براساس آمارهای در دست میزان واردات نیز از این گمرک 9 هزار تن بوده است و امسال 639 هزار و 307 نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

وی از ساماندهی محوطه گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: در این زمینه 4 هکتار از این محوطه با اعتبار 130 میلیارد ریال هزینه ساماندهی شده است و طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود و برای ساماندهی خدمات مسافران آذری در گمرک بیله‌سوار برای خرید 60 دستگاه خودروی پلاک عمومی تسهیلات کم بهره 20 میلیارد ریالی ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا