آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پاکسازی قومی ارامنه از قره باغ و تلاش های باکو و لابی هایش برای لاپوشانی آن

در حالی که عناصر لابی باکو در ایران مدعی بودند باکو از پاکسازی قومی قره باغ از ارامنه خودداری خواهد کرد و یکی از این عناصر لابی ذی نفوذ با استفاده از امکانات رسانه ای نظام بر این ادعا پافشاری و بر عکس، ارامنه را به علت پاکسازی قومی در جنگ اول قره باغ مقصر جلوه می دهد، پاکسازی قومی ارامنه قره باغ همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، انتشار اخبار فرار ارامنه از دست نظامیان جمهوری آذربایجان و مزدوران تکفیری آن که در ورودی های مناطق مسکونی ارمنی نشین مستقر شده و به ارامنه چنگ و دندان نشان می دهند و با ایجاد رعب و وحشت موجب فرار جمعی ارامنه شده اند، بازتاب منفی برای باکو داشته است که مقاماتش به دروغ تاکید می کنند قصد اخراج ارامنه یا تحت فشار نگه داشتن انها در قره باغ را ندارند!
برای کاستن از بازتاب های منفی خروج و فرار ارامنه از جمهوری آذربایجان، رسانه های باکو مدعی شدند که اصلا گذرگاه لاچین ظرفیت خروج این همه ارمنی را ندارد و آمارها و تخمین هایی که منتشر می شود، “دروغ کثیف ارمنی” است!
همچنین رسانه های باکو برخلاف رویه چند روز پس از عملیات حمله نظامی به قره باغ که مکرر از تخلیه شهرها و روستاهای ارامنه و فرارشان به ارمنستان خبر می دادند، دیگر این قبیل اخبار را منتشر نمی کنند تا باکو کمتر بخاطر پاکسازی قومی مورد انتقاد قرار گیرد!
در این میان، لابی باکو در مراکز قدرت و رسانه های ایران نیز کماکان باکو را منزه و مبرا از هر خطا و جرمی از جمله پاکسازی قومی جلوه می دهند.
این عناصر صاحب منصب و ذی نفوذ همچنین به رسانه های اصلی کشور دستور داده اند از انتشار هر خبر و تحلیل و روشنگری که خوشایند باکو نباشد، پرهیز کنند و تحلیلگران و کارشناسانی را که با شفافیت مسایل قفقاز را روشنگری می کنند، از رسانه دور کنند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا