آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

علی‌اف طی سخنرانی در اجلاس بشردوستانه استانبول اعلام کرد؛ دنیا باید به تهدیدهای هسته ای ایروان پاسخ دهد

رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به استفاده غیر قانونی ارمنستان از ضایعات رادیو اکتیو، با حضور در اجلاس بشر دوستانه استانبول گفت: جامعه جهانی باید پاسخگوی تهدیدهای هسته ای ایروان باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، طبق اطلاعات منتشر شده علیه دولت ارمنستان مبنی بر استفاده غیرقانونی این کشور از ضایعات رادیو اکتیو، الهام علی اف طی سخنرانی در اجلاس بشردوستانه استانبول اعلام کرد: دنیا باید به تهدیدهای هسته ای ایروان واکنش نشان دهد و جامعه جهانی نیز لازم است پاسخگوی سیاست های ارمنستان در منطقه باشد.
الهام علی اف در ادامه این سخنرانی بیان کرده است: ” قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مناقشه قره باغ بیش از 20 سال است که تنها بر روی کاغذ جوهر خشک کرده اند، لیکن قطعنامه هایی هستند که در خصوص دیگر مسائل دنیا صادر می شوند و همان ها در عرض یک روز و یک ساعت به اجرا می رسند” .
وی اعلام کرده است که چنین وضعیتی، سیاستی دوگانه علیه جمهوری آذربایجان می باشد.
علی اف در این نشست تأکید کرده است: ارمنستان باید پایبند قطعنامه های سازمان ملل متحد باشد. در حال حاضر نیروگاه هسته ای “متسامور” ارمنستان بزرگترین خطر و تهدید در منطقه به شمار می رود. ما اطلاعاتی مبنی بر استفاده غیر قانونی ارمنستان از ضایعات رادیو اکتیو در دست داریم. نمایندگان پارلمان و سیاستمداران ارمنستان در ماه آوریل اعلام کردند که کشورشان دارای سلاح های هسته ای و “بمب کثیف” است. این مسئله باید از سوی جامعه بین المللی مورد واکنش قرار گرفته و جلوی تهدیدهای هسته ای ارمنی ها نیز گرفته شود.
همچنین علی اف در این سخنرانی با اشاره به نتایج اشغالگری های ارامنه در قره باغ و کوچ اجباری آواره گان داخلی تصریح کرد: اقدامات جدی به منظور بهبود کیفیت زندگی این ساکنان انجام شده است به طوریکه دولت آذربایجان به منظور بهبود معیشت این آوارگان مبلغ 6 میلیارد دلار هزینه کرده است. این در حالیست که با تلاش های دولت، فقر در بین آنها را از 75 درصد به 12 درصد کاهش داده ایم.
وی در پایان سخنرانی در این اجلاس، به حمایت های آذربایجان از کشورهایی با چنین وضعیت و مشکلات مشابه نیز تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا