آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

پاشینیان مدعی تلاش باکو برای آغاز جنگ جدید علیه ارمنستان شد

پاشینیان: «جمهوری آذربایجان دستیابی به توافقات را رد می‌کند و این اقدام با هدف ایجاد مقدمه به منظور مشروعیت دادن به جنگ جدید علیه ایروان انجام می‌شود.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت: «ایروان در مورد موضع و اقدامات جمهوری آذربایجان در تضعیف توافقات هیچ توهمی ندارد، زیرا این کار با هدف ایجاد مقدمه برای مشروعیت دادن به جنگ جدید علیه ارمنستان انجام می‌شود.»

نخست‌وزیر ارمنستان اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان دستیابی به توافقات را رد می‌کند و ارمنستان را به این اقدام متهم می‌کند. ما هیچ توهمی نداریم که چرا این کار انجام می‌شود. به عقیده من، این کار برای ایجاد پیش‌ شرط‌ هایی به منظور مشروعیت آغاز جنگ علیه ارمنستان انجام می‌شود.»

پاشینیان در ادامه با بیان این که باکو اعتراف می‌کند که ۳۸ اسیر جنگی ارمنستانی را در اختیار دارد و سازمان‌های بین‌المللی از این افراد اطلاع دارند، افزود: «جمهوری آذربایجان با نقض بیانیه سه‌جانبه نهم نوامبر به دنبال سیاسی کردن مسائل بشردوستانه است.»

پاشینیان سپس در رابطه با موضوع آزمایشگاه‌های زیستی در ارمنستان تاکید کرد منافع روسیه در نظر گرفته می‌شود و کاری انجام نمی‌شود که تهدیدی برای امنیت این کشور باشد.

وی در پاسخ به سوال تاس گفت: «آزمایشگاه‌های زیستی دارایی ارمنستان است. متخصصان روسی از آن‌ها بازدید کرده‌ اند و هیچ دلیلی برای نگرانی پیدا نکرده‌ اند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که دنیای علم باز است و دانشمندان ارتباطات خود را حفظ می‌کنند. به گفته نخست‌ وزیر ارمنستان، «این مسئله منتفی نیست که دانشمندان ارمنستانی با همکاران اوکراینی تماس داشته باشند یا در پروژه‌های مشترک با آنها شرکت کرده باشند».

سفارت روسیه در ارمنستان پیش‌تر گفته بود که سازمان‌هایی در ارمنستان وجود دارند که در پروژه‌های زیستی در اوکراین شرکت کرده‌ اند. این سفارتخانه اعلام کرد: «در چارچوب اجرای یادداشت امنیت زیستی، سؤالاتی در مورد گزارش‌های آتی در ارتباط با همکاری ارمنستان با ایالات متحده و متحدانش در حوزه بیولوژیکی از جمله بین وزارتخانه‌های دفاع وجود دارد.»

با این حال، ایروان دخالت مقامات دفاعی آمریکا در کار آزمایشگاه‌های زیستی در ارمنستان را رد می‌کند. دولت ارمنستان می گوید: «همه آزمایشگاه‌های زیستی تحت قوانین فعلی و در راستای منافع جمهوری ارمنستان فعالیت و فقط اتباع ارمنی را استخدام می‌کنند.»

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا