آذربایجاناخبارویژه

پاسخ عضو حزب اسلام جمهوری آذربایجان به اظهارات موهن نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره دین اسلام

عاکف حیدرلی؛ تمامی فلاسفه و علمای جهان بر پیشرفته و به روز بودن دین اسلام اذعان دارند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل اسلامین سسی؛ عاکف حیدرلی عضو حزب اسلام جمهوری آذربایجان در مورد اظهارنظر توهین آمیز آقاجان ابیو رئیس کمیسیون انضباطی مجلس ملی جمهوری آذربایجان در مورد دین اسلام گفت: اگر آقاجان ابیو می دانست که دین اسلام، دین اخلاقیات است و اگر اینگونه نبود این دین نمی توانست روز به روز خود را در جامعه و میان مسلمانان گسترش دهد دست به اظهارات موهن نمی زد.
به گفته عاکف حیدرلی، براساس دین اسلام میان انسانها و موجودات دیگر تفاوت های زیادی وجود دارد، که یکی از آنها تقاوت ها قدرت درک و فهم و تفکر است که این را گاهی اوقات انسان در فرزند خود نیز به وضوح مشاهده می نماید بنده این مقایسه را برعهده جامعه می گذارم ولی همانطور که همه علمای اسلامی و فلاسفه مشهور دنیا اذعان دارند دین اسلام، دین ترقی و پیشرفت است.
عضو حزب اسلام جمهوری آذربایجان در ادامه می افزاید، همانطور که گفتم براساس نظریه تمامی پژوهشگران و دانشمندان جهان دین اسلام دین پیشرفت و ترقی است ولی نمی دانم آقاجان ابیو این طرز تفکر را از کجا و براساس کدام استدلال بیان نموده است؟ در تعجبم که آیا وی قدرت درک و تفکر دارد یا نه؟
وی تاکید دارد همانطور که می دانیم دین اسلام برای تحقق یک جامعه سالم است، در صورت عدم وجود دین اسلام، چطور می توان از توسعه، پیشرفت،اخلاق وعلم در جامعه صحبت نمود؟
جامعه با تربیت وحدانی و صحیح می تواند به قله های ترقی وپیشرفت دست پیدا کند، و برای رسیدن به این قله ها نمونه های واقعی دین اسلام وجود دارند که قرآن کریم بهترین نمونه است.
اگر کسی نمی تواند واقیعت ها را درک نماید برای مقابله با نفس درونی خود باید به دین اسلام و قرآن کریم رجوع نماید.
آقاجان ابیو می گوید پس از استقرار دین اسلام بر روی زمین و در راس آن پیامبر اسلام(ص)، این دین به چه پیشرفت های علمی و… دست یافته است؟
غفلت چیزی نیست که در زیر پتوی گرم و یا زیر پوشش دیگری قرار گرفته باشد،وقتی که پرده های تاریک روی روح و روان تاثیر گذاشت آن فرد دیگر قدرت درک و فهم را از دست خواهد داد.
وی درک نمی کند که دین اسلام قدرت را در انسانها کشف نموده و به آن برگردانید تا به پیشرفت و ترقی برسد.حتی دین اسلام سرنوشت کسانی که جرات جسارت به این دین را داشته باشند را نشان داد بنده به هر آنچه آقاجان ابیو گفته است ناراحت نیستم چون قدرت درک وفهم وی به آن اندازه است ولی در تعجبم فردی که این اظهارات بیهوده را مطرح نموده رئیس کمیسیون انضباطی (اخلاق ) مجلس ملی جمهوری آذربایجان است!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا