آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفر وزیر ورزش و جوانان به جمهوری آذربایجان

وزیر ورزش و جوانان کشورمان صبح امروز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس دو روزه وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری کشورهای اسلامی وارد باکو شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«مسعود سلطانی فر» در فرودگاه باکو گفت: شرکت در این اجلاس با توجه به حضور وزرای ورزش و جوانان کشورهای اسلامی در آن فرصت مناسبی برای تبادل نظر در زمینه گسترش همکاری های ورزشی و استفاده از تجارب کشورهای مختلف در امور جوانان و حل مشکلات آنها است.

وی افزود: در این اجلاس همچنین  سیاست ها و برنامه های کشورهای عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی در بخش ورزش و جوانان تبیین می شود و سیاست ها و تجارب کشورمان هم در نشست ها و سخنرانی ها مطرح خواهد شد.

سلطانی فر دیدارهای دوجانبه با وزرای دیگر کشورهای اسلامی در حاشیه این اجلاس را از دیگر برنامه های سفر خود به باکو اعلام کرد و گفت: در این نشست ها هم زمینه همکاری های گسترده و مشترک را فراهم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان به دستاوردهای کشورمان در بخش ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر در رشته های مختلف ورزشی توانسته ایم موفقیت های قابل توجهی را در حوزه های مختلف کسب کنیم و قهرمانی های مناسبی را در سطح آسیا و جهان همچنین گسترش ورزش همگانی بین مردم داشته باشیم.

وی افزود: همچنین زمینه سازی سلامت جامعه در راستای سلامت جسمی و روحی را فراهم کرده ایم.

وزیر ورزش و جوانان ، گسترش سازمان های مردم نهاد و رساندن تعداد این سازمان ها از ۱۰۰ در سال ۹۲ به نزدیک به دو هزار سازمان در سال ۹۶ را از فعالیت های این وزارتخانه در چهار سال گذشته اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در یکصد شهر خانه های جوانان را که محل تبادل نظر جوانان در بخش های مختلف است دایر کردیم و سیاست ما این است که از منظر رسیدگی به مسایل و مشکلات جوانان کشور بتوانیم ان جی اوها (NGO) را توانمند کنیم و زمینه های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات برای آنها را فراهم و اقداماتی داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ به تشریح ویژه برنامه های این سال در شیراز و دیگر مناطق کشور پرداخت و افزود: در هر صورت امروز در جامعه ، ما نیازمند گسترش ارتباطات و استفاده از راهکارهای مختلف هستیم تا بتوانیم مسیر توسعه اجتمایی و فرهنگی کشور را فراهم کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا