اخبارارمنستانایرانعمومی

وزیر دفاع ارمنستان: سیاست های منطقه ای ایران خردمندانه است

ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه سیاست های عاقلانه و متعادلی را اجرا کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا؛سرکیسیان در نشست انجمن والدای در ایروان با تاکید بر اینکه ایران از زمان استقلال ارمنستان در سال 1991 رویکرد خردمندانه ای در برابر این کشور دارد، افزود: تهران که با ایروان روابط خوبی دارد، همواره پیشنهاد میانجی بودن در مناقشه قره باغ را بدون وارد کردن آسیبی به فعالیت گروه صلح مینسک مطرح کرده است.
خبرگزاری آرمن پرس روز دوشنبه به نقل از سخنان وی نوشت: ایران برخلاف ترکیه رویکردی متعادل دارد، زیرا این کشور نه تنها ارمنستان را محاصره کرده و مرز مشترک و جاده ریلی را بسته است، بلکه در رابطه با مناقشه قره باغ منافع جمهوری آذربایجان را دنبال می کند.
سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان همچنین اظهار کرد: در نتیجه چنین اقداماتی، ترکیه خود در منطقه قفقاز جنوبی در محاصره قرار گرفته است و با وجود روابط خوب با گرجستان و روابطه برادرانه با آذربایجان، امروز نمی توان آنکارا را بازیگر منطقه ای دانست.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا