آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اعتراف فیدان به تغییر در روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از ۷ اکتبر 

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه پیش از جنگ غزه یک روند عادی سازی در منطقه در جریان بود، گفت: پس از وقایع ۷ اکتبر مشاهده شد که در مسئله فلسطین چیزی تغییر نکرده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره در خصوص جنگ غزه گفت: در حال حاضر محاصره ای در غزه بر اساس استفاده از زور وجود دارد. کشورهای اسلامی باید با هر ابزار دیپلماتیک برای حل این مشکل تلاش کنند.

وی با بیان اینکه پیش از جنگ یک روند عادی سازی در منطقه در جریان بود، افزود: پس از وقایع 7 اکتبر مشاهده شد که در مسئله فلسطین چیزی تغییر نکرده است. مصر هر آنچه از دستش بر می آید برای رساندن کمک ها انجام می دهد اما حساسیت های مختلفی در این خصوص وجود دارد. باید با اسرائیل در مسائلی هماهنگی صورت گیرد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: هدف ما حرکت جمعی در مقابل اسرائیل است. مهم این است که با دیگر کشورها به صورت هماهنگ تصمیم بگیریم و بصورت دسته جمعی فشار وارد کنیم.

فیدان با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: به بلینکن گفتم که وقتی اسرائیلی ها کشته می شوند چطور واکنش نشان می دهید، وقتی فلسطینی ها کشته می شوند نیز باید واکنش نشان دهید. این یک استاندارد دو گانه است، نشان می دهد که نظام دنیا در حال ورشکستگی است. هدف گرفتن زنان و کودکان توسط اسرائیل اقدامی است که باید فاصله خود را با آن حفظ کنید (اعلام برائت بجویید) که این کار را نمی کنید. این یک بحران بزرگ برای همه جهانیان است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که ما با آمریکایی ها نتوانستیم توافق کنیم این بود، حمایت بی قید و شرط از اسرائیل و اینکه دنبال آتش بس نیستند. با بلینکن بسیار روشن و صریح سخن گفتم، خواستار آتش بس شدیم، به او گفتم که قاطعانه تهجیر مردم غزه را رد می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا