آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

وزیر امور خارجه ترکیه در تهران

مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب سفری رسمی وارد تهران شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش‌ اوغلو به دعوت حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی وی در چارچوب سفری رسمی وارد تهران شد.

روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ ای و بین المللی محور مذاکرات میان چاووش‌ اوغلو و امیرعبداللهیان عنوان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص گفت: سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران در چارچوب تنظیم روابط است و مذاکرات مفصلی درباره موضوعات دو جانبه از مرزی تا مدیریت آب‌ های مشترک در دستور کار است.

حسین امیرعبدالهیان و مولود چاووش وزرای خارجه ایران و ترکیه پس از دیدار و مذاکره با یکدیگر در نشست خبری حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

امیرعبدالهیان در این نشست با بیان اینکه توافق بر سر این که گفتگوهای کارشناسی برای توافق بلند مدت همکاری های تهران و آنکارا را داشتیم، ابراز امیدواری کرد که سند نقشه راه همکاری های دو کشور آماده شود.

وی افزود: «توافق کردیم که بر سر مفاد نقشه راه همکاری های دو کشور، گفتگوهای دیپلماتیک خود را شروع کنیم و امیدواریم در سفر آتی آقای اردوغان به تهران، این سند در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.»

مولود چاووش اوغلو نیز در این نشست ضمن ابراز تاسف و همدردی با ملت و دولت ایران بابت زلزله رخ داده در جنوب کشورمان، اظهار داشت: «ما روابط مان را در همه حوزه ها بازبینی کردیم. در عین حال با آقای امیرعبداللهیان درباره آماده سازی برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور صحبت کردیم.»

چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و ترکیه گفت: «در ترکیه و ایران دولت های نتیجه گرایی روی کار هستند و برای اینکه شتابی به روابط دو کشور داده شود، اسناد زیادی باید شود و اسنادی که امضا شده بازبینی شوند و نقشه راه را نسبت به آینده مشخص کنم. هر دو طرف دیپلمات های مجربی را دارند.»

 

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا