آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبیگرجستان

وزیر اقتصاد گرجستان: ممالک قفقاز جنوبی باید با قوانین انرژی اتحادیه اروپا همسو شوند

 وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان گفت: برای جذب سرمایه گذاران به بازار های انرژی منطقه، کشورهای قفقاز جنوبی باید قوانین انرژی خود را با قوانین اتحادیه اروپا منطبق کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، «دمیتری کومسیشویلی» طی سخنانی در همایش انرزی قفقاز جنوبی در تفلیس افزود: بازار انرژی کشورهای منطقه چندان هم بزرگ نیست و باید روابط خوبی میان این کشورها برقرار شود.
وی افزود: گرجستان بعنوان عضو انجمن انرژی اتحادیه اروپا در سال های آتی اصلاحات مهمی در زمینه آزاد سازی کامل بازار انجام خواهد داد.
مسئول انجمن انرژی اتحادیه اروپا نیز در این همایش گفت: جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است اصلاحات در بخش انرژی انجام دهد.
«یانز کوپاچ » تاکید کرد که تصمیم دولت جمهوری آذربایجان در این زمینه علاوه بر عوامل دیگر بستگی به دسناوردهای گرجستان در این راستا دارد و جمهوری آذربایجان تحولات گرجستان را با دقت پیگری می کند.
وی با اشاره به اینکه ترکیه نیز اصلاحات گسترده ای در بخش انرژی انجام داده است ، اظهار داشت : آنکارا علاقمند به برقراری روابط نزدیک با گرجستان در این حوزه است.
مسئول انجمن انرژی اتحادیه اروپا ، همچنین ارتباط میان شبکه های انرژی ارمنستان ، ایران و روسیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه این مسائل ایده های جدیدی برای همکاری های منطقه ای ایجاد می کند.
در همایش انرژی قفقاز جنوبی در تفلیس همراه با نمایندگان گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان هیات هایی به نمایندگی از نهادهای اروپایی و بین المللی حضور داشتند.
توسعه روابط و زیر ساختهای انرژی و تقویت امنیت انرژی در منطقه قفقاز جنوبی از جمله موضوعات مورد مذاکره این همایش بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا